השוק

בנק הפועלים: בנק ישראל יעצור את העלאות הריבית

ויקטור בהר, מנהל המחלקה הכלכלית בחטיבה הפיננסית של בנק הפועלים מעריך כי אחרי ממד מאי שהיה נמוך מהתחזיות המוקדמות, הרי שבנק ישראל יעצור את העלאות הריבית; תחזית האינפלציה לשנה קדימה עודכנה וכעת היא עומדת על 2.7%
ניצן כהן |  5
ויקטור בהר (צילום Magma Images, ענבל מרמרי)
"ההפתעה במדד מאי וייסוף השקל יביאו להערכתנו לעצירה של עליות הריבית. הציפיות לאינפלציה מעוגנות ביעד, והריבית הריאלית עלתה. הפד בארה״ב החליט להותיר את הריבית ללא שינוי, אך חברי הפד צופים עוד שתי העלאות ריבית עד סוף השנה לרמה של 5.75%.
"בתרחיש זה ייווצר פער של נקודת אחוז בין הריבית הדולרית לריבית השקלית, שעשוי בסיטואציה הנוכחית להשפיע להיחלשות השקל. אנו עדיין מעריכים שבתרחיש הבסיסי ריבית בנק ישראל לא תשתנה עוד השנה. גם שוק הנגזרים בישראל לא מגלם העלאות ריבית נוספות" מעריך היום (ראשון) ויקטור בהר, מנהל המחלקה הכלכלית בחטיבה הפיננסית של בנק הפועלים.

מדד חודש מאי היה מפתיע ונמוך מהתחזיות באופן משמעותי. שני סעיפים הפתיעו במיוחד החודש- סעיף המזון וסעיף הלבשה והנעלה.  סעיף המזון נותר יציב ללא שינוי מחודש קודם. "הנתון הפתיע על רקע עליית מחירי החלב ומוצריו, ולא מן הנמנע שחלק מהרשתות דחו את ההתייקרויות לחודש יוני. כמו כן, ייתכן והייתה השפעה למבצעי חג שבועות וכניסת רשת קרפור.
"סעיף ההלבשה והנעלה ירד ב-0.8% ורשם פער מאוד גדול מהעונתיות לחודש זה. ב-12 החודשים האחרונים ירד סעיף זה ב- 8.6%, ירידה חדה הבולטת לעומת ארה“ב וגוש האירו, שם עלו המחירים בשנה האחרונה ב- 3.5% וב- 4.2% בהתאמה, זאת בזמן שהשקל בכלל פוחת מול המטבעות האלו בשנה האחרונה.
"בסעיף הדיור אנו רואים המשך עלייה מהירה, ומחירי שכר-הדירה עלו ב-0.5% והשלימו עלייה של 7.6% בשנה האחרונה. בתחזית לחודשים הקרובים הנחנו שיתכן וחלק מהפתעות חודש מאי יתוקנו במדד חודש יוני ובעיקר מחירי המזון. מנגד בחודש יוני (עד כה) חל ייסוף של 3.4% בשקל מול סל המטבעות. תחזית מדד המחירים לצרכן ל- 12 החודשים הקרובים עודכנה כלפי מטה והיא עומדת על 2.7%" מסיים בהר את הניתוח שלו למצבה של הכלכלה הישראלית.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    בנק ישראל יעצור את הריבית והשקל יפול
    עוד נביא שקר 06/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בהצלחה לבנק ישראל במרדף אחרי הדולר
    סגור
  • 4.
    זהו הבנקים הרוויחו כסף, ועכשיו רוצים שהציבור יקח הלוואו
    דנה 06/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שלא יעבדו עליכם שהריבית לא תעלה , הם יתנו לכם לקחת הלוואות ואז שוב יעלו את הריבית
    סגור
  • 3.
    מחירי הדירות לקראת זינוג זה הזמן לקנות בית תיתעוררו תיר (ל"ת)
    דוד 06/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 5
    סגור
  • 2.
    מדד
    אלכס 06/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    נראה שמי שעוסק בבנית תבנית המדד היה בתרדמת או בריחוף. תחליטו. או לחילופין משחק מכור . מלבד הפחד של הרוכשים שבאת ידם לא משגת ... מחיר המוצרים נמצאים בשיא. החוצפה היהודית ,החזירית הגלותית, לא חלפה מהעולם אלא מקובעת. מלבד הסמרטוטים שקונים לארון לגדל עש מצוי רוב המוצרים עלו או יעלו. תרגיעו.
    סגור
  • 1.
    חירטוטים- צמטדים לאמריקאים
    אבי 06/2023/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ברגע שלא מעלים שם לא מעלים פה בלי קשר למדד יוקר המחייה שמתפוצץ פההלמעלה
    סגור