השוק

אנרג'יאן מתכננת גיוס ענק של 650 מיליון דולר בבורסה

אנרג'יאן מתכננת את הגיוס באמצעות הנפקת אג"ח למוסדיים שיפרעו בשנת 2033; בשלב הזה לא ברור מה טווח הריביות אליו מדברת אנרג'יאן ואיזה בטוחות היא תעמיד להנפקה בסדר גודל כזה
ניצן כהן |  2
מתיוס ריגאס מנכ"ל אנרג'יאן (צילום יחצ)
חברת אנרג'יאן מתכננת גיוס ענק של 650 מיליון דולר ממשקיעים מוסדיים ומשקיעים כשירים. הגיוס יתבצע באמצעות הנפקת אג"ח שיפרעו בשנת 2033. בשלב הזה לא ברור מה טווח הריביות עליו מדברת אנרג'יאן ומה הבטוחות שתעמיד לטובת הגיוס וכשמדובר בגיוס בסדר גודל כזה הרי שיש לכך משמעות גדולה מאוד, שלא לומר דרמטית.
נזכיר כי אנרג'יאן מחזיקה בבעלות על מאגרי הגז הטבעי כריש ותנין. בחודש שעבר קיבלה החברה את אישור הממונה על הגז והנפט, אישור שמכיר בשדה קטלן כתגלית גז חדשה מה שמהווה אישור רשמי לכך שבבעלות החברה מאגר גז חדש ומוכח.
באופן עקרוני תחום הגז הטבעי זוכה כעת לביקושים משמעותיים בשל העובדה כי הפלישה של רוסיה לאוקראינה יצרה מחסור בגז טבעי ביבשת אירופה עד כדי משבר אנרגיה של ממש. בנוסף תחליפי הגז כמו הנפט נתונים כעת במצב משברי לא בשל מחסור אלא בשל הפרקטיקה של שליטה על המחירים על ידי יצרניות הנפט הגדולות (מדינות אופ"ק פלוס) כך שבחורף האחרון נשמרה השליטה על המחיר (ברמה סבירה יחסית) רק בשל העובדה שארה"ב עשתה שימוש במאגרי החירום שלה.
באשר למבנה ההנפקה הרי שהוא טרם התפרסם אבל הצמדה לדולר היא דבר שהמוסדיים אוהבים בתקופה הזו, בעיקר בשל חוסר הוודאות הפוליטי-מדיני שגורם לדולר להתחזק. היקף ההנפקה הוא מעניין כשהנפקה בהיקף כספי של 650 מיליון דולר בדרך כלל מגייסים בנקים כשהאפיק ההשקעה נחשב לבעל סיכון נמוך מאוד ושני רק לאג"ח ממשלתי.
לאנרג'יאן אין כיום חוב לציבור מה שהופך את ההנפקה להנפקה ראשונה של אג"ח עבור החברה בישראל. אנרג'יאן נסחרת לפי שווי חברה של 9.1 מיליארד שקל.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מביך. כמה חוסר דיוקים במאמר אחד. חובבנות.
    יאיר 06/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לחברה יש חוב ציבורי של 2.5 מיליארד דולר, ההנפקה היא לצורך פרעון מוקדם של הסדרה שצריכה להפרע ב-2024, וההנפקה בכלל מכוונת למשקיעים זרים תחום האנרגיה ממש לא מושך משקיעים בגלל ESG, ולמחחמה ברוסיה אין קשר כי מדובר במאגרים שמספקים בעיקר ביקוש מקומי
    סגור
  • 1.
    מוסדיים אינם מחבבים אגח דולרי
    dw 06/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לראייה מיעוט האגחים הללו בשוק, לכן טוב יהיה אם אנרג'יאן תציע 3 סדרות: שיקלי, צמוד מדד וצמוד דולר.
    סגור