השוק

המהפכה מגיעה לכביש 6: ההסכם הבינלאומי נחשף

אינוויז בהסכם ראשון בתוך ישראל עם קבוצת דרייב האחראית על כביש 6 ומנהרות הכרמל; ה-LiDAR של אינוויז יוצב לפני גשרים ומנהרות במטרה לזהות עצמים גבוהים מדי ולהתריע באופן מיוחד שיכול לצמצם את התאונות ל-0
מערכת ice |  5
עומר כילף (צילום David Garb)
אחרי הצלחות עולמיות בתחום האוטומוטיב, Innoviz הישראלית חותמת על הסכם עם קבוצת דרייב, המפעילה בין היתר את כביש 6 ומנהרות הכרמל. הפתרון של אינוויז עשוי לפרוץ דרך בארץ ובעולם בטיפול בתאונות דרכים, להציל חיים ולחסוך סכומי עתק.
תאונות הדרכים הנגרמות כתוצאה מהתנגשות משאיות בגשרים הפכו לתופעה תדירה ומסוכנת עם לא מעט דוגמאות מהזמן האחרון במחלף גבעת שמואל בכביש 4, כביש 1, כיכר אתרים ובמודיעין נפגע גשר 3 פעמים רק במהלך חודש מאי האחרון.
 
ממטה אינוויז השוכן על הצטלבות הכבישים 6, 5 ו-444 בהם גשרים רבים, צפו עובדי החברה והבינו כי טכנולוגיית ה-LiDAR שפיתחו עבור רכבים אוטונומיים יכולה לפתור את בעיית התאונות בגשרים. כך יצא הניסוי הראשון לדרך: חצובות ועליהן הלידאר של אינוויז הוצבו מספר קילומטרים לפני הגשר בו התבצע הניסוי, וניטרו את גובה המשאיות הנוסעות על הכביש בכל נתיב. רכב שחרג מן הגובה שהוגדר, זוהה על ידי הלידאר, והתראה נשלחה לשרת החיצוני שהפעיל מצלמה לזיהוי מספר הרכב.
כיוון שהלידאר מוצב מספר קילומטרים לפני הגשר, ההתראה מאפשרת למרכז הבקרה להפעיל רכבי סיור ואת כל אשר נדרש לעצירת הרכב או לשינוי מסלולו מספיק זמן לפני שיתרחש מפגע תשתיתי או אסון בטיחותי לנוסעי הכביש. הפתרון גם מאפשר להקטין משמעותית התראות שווא המתקבלות מהאמצעים הקיימים בעקבות יכולות התלת-ממד של הלידאר המספקות תמונה מדויקת של סביבת כלי הרכב.
מי שהתעניינו בפתרון של אינוויז היו קבוצת דרייב, המפעילה ומנהלת כבישים רבים בישראל, ומובילה בהטמעת טכנולוגיות מתקדמות בתחום התחבורה והאכיפה.  לאחר ניסוי מוצלח,  נחתם בחודש מאי הסכם בין אינוויז לקבוצת דרייב ובמסגרתו, בין היתר, החל פיילוט אשר צפוי  להסתיים במהלך חודש יוני. הצדדים מדווחים על התנהלות חיובית ותקינה של הפיילוט, שבסיומו,  קבוצת דרייב מתכננת לרכוש מהחברה יחידות לידאר עבור לקוחות פוטנציאליים (בעלי הכבישים והרשויות המקומיות).
הפתרון שהחל כפיילוט בישראל הוא בעל פוטנציאל שוק עולמי עצום. בעוד שלא קל לכמת את העלות לציבור הנגרמת בשל אי הנוחות, העקיפות והעומס לאחר תאונה בגשר, עלות תיקון בודד מוערכת בכ-18,000 דולר.  כאשר מדובר על ממוצע שנתי (בארה"ב) של כ-15,000 תאונות גשרים מדי שנה, העלות השנתית עלולה להגיע לכ-270 מיליון דולר בשנה.
עומר כילף, מייסד שותף ומנכ"ל Innoviz: "תאונות דרכים הן לא גזרת גורל ואין סיבה לקבל את המציאות העגומה כפי שהיא. אני מתרגש להשיק כאן בישראל פתרון שנולד מתוך צורך אמיתי. ההערכות מדברות על כך ש2-3% מהגשרים בעולם ניזוקים מדי שנה, והעובדים שלנו השכילו להבין שהיכולות אותן אנו מפתחים במטה אינוויז יכולות להיות משנות חיים עבור כבישים בעולם כולו. אני מודה לשותפים שלנו בקבוצת דרייב, שנותנים בנו אמון ומבינים שהפתרון שאנו מציעים ייעל משמעותית את עבודתם עבור הציבור, ואף יחסוך כסף. הלידאר מציע פתרון שהוא בהישג יד, ואני בטוח שעוד רבים יצטרפו אליו."
איתמר בן מאיר, מנכ"ל קבוצת דרייב: "בכל הנוגע לבטיחות בדרכים, אנו בקבוצת דרייב לקחנו על עצמנו למצוא את הפתרונות היעילים ביותר, הבטוחים ביותר ולהיות פורצי דרך מבחינה טכנולוגית. אנו מתרשמים מאד מהפיתוחים הטכנולוגיים באינוויז ונרגשים לאמץ טכנולוגיה ישראלית  פורצת דרך כמו זו של אינוויז, המסייעת למאבק בקטל בדרכים. מדובר בבעיה עולמית, ואנחנו מקווים ומאמינים שעם היוודע על הצלחת הפיילוט, נהפוך להיות מפיצי הרעיון בישראל, ואף מובילים עולמיים בתחום."
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    מה רע בקרן לייזר?
    צפה 06/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה רע בקרן לייזר. או פשוט יותר חוט או מוט ברוחב הכביש?
    סגור
  • 4.
    כמה נתונים שגויים אפשר להכניס בכתבה אחת?
    אודי 06/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראשית פתרון יפה. שנית - לא ברור מהיכן לקחו את הנתון ממספר פגיעות המשאיות בגשרים בעולם - נשמע לי מופרך, אך אין לי איך להראות זאת פרט לעובדה שמקרים כאלו הם ברמה של בודדים בשנה, ומזה לנסות לגזור איזו סטטיסטיקה. מה שבוודאי מופרך הוא עלות של 18,000 דולר לתיקון גשר - זה נתון שכל בעל מקצוע קונה אותו עכשי כיוון שמדובר על כלום כסף. לטעמי זה אפילו לא מכסה את העלות של הפקק שנוצר בעקבות הפקק, שלא לדבר על זה שתאונה כמו שהיתה שנה שעברה בה נפגעה קורה של גשר עלתה בודאות הרבה יותר מ 18,000 דולר.
    סגור
  • 3.
    יותר פשוט לשים פעמונים בגובה הגשר לאורך הכביש (ל"ת)
    לילי 06/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    תחנות דלק על הכביש הזה ולא רק אחד בהתחלה ואחד בסוף (ל"ת)
    במקום זה שישימו 06/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    כמה עולה ?
    אסף 06/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כמה עולה התקנה של מצלמה אחת ?
    סגור