השוק

מנכ"ל מגדל בריאיון: "לקחנו אופציות במקום שכר וזה אומר הרבה"

רונן אגסי, מנכ"ל מגדל בראיון ראשון ופתוח מאז נכנס לתפקיד המאתגר של מנכ"ל מגדל מתייחס לאופציה לרכישת כאל, לירידה בסולבנסי, על מחירי ביטוח הרכב שעלו ולמה הסכים לוותר על שליש מהשכר שלו | ראיון מיוחד
ניצן כהן |  2
רונן אגסי (צילום אורן דאי)
רונן אגסי ויתר על משרת החלומות בבנק לאומי כשנראה היה שדרכו סלולה להיות בשלב כלשהו מנכ"ל הבנק והוא בחר ללכת לנהל את חברת הביטוח מגדל. מגדל סובלת בשנים האחרונות מחוסר יציבות ניהולי ונראה היה שכל מי שעיניו בראשו בחר לברוח מהתפקיד הזה. אבל לא אגסי, הוא החליט הפוך. לעזוב משרה נחשקת ומועמדות מובילה לנהל בנק ענק כדי להבריא את חברת הביטוח הגדולה בישראל.
בראיון ראשון מאז נכנס לתפקיד הוא חושף הרבה יותר מטפח על התוכניות שלו ועל האתגר שלקח על עצמו ובאופן מפתיע למדי למה ויתר על שליש מהשכר שלו תמורת אופציות.

אין מה לדבר על הדו"חות לרבעון הראשון. היית חודש וחצי בתפקיד
"זה נכון, אבל אני מנכ"ל מגדל ובחברה כזו כשאתה נכנס לתפקיד המנכ"ל אתה לוקח על עצמך מסורת של 90 שנה ומתמודד איתה. אז לא הכל ורוד אבל גם לא הכל שחור".
אז בוא נדבר על הסולבנסי. ירדתם ל-72% ואתה צריכים להגיע ל-100% זה אומר שאתה צריך לארגן הון לא מבוטל כדי לעמוד בדרישות היציבות הרגולטוריות.
"אין חידוש במצב הזה שנקלענו אליו. דיברנו עליו בדו"חות השנתיים ונכון שהמצב ברבעון הזה לא טוב מהבחינה הזו. אבל אנחנו מודעים היטב למצב ואנחנו פועלים לטפל גם בהון של החברה. אבל אתה צריך להבין את המצב לאשורו: מגדל נמצאת כאן 90 שנה והיא תהיה כאן עוד הרבה שנים. אני יכול להבטיח שהטיפול בהון וברווח יגיעו למקום טוב".
אתה עובד כרגע על התוכנית האסטרטגית, יש אבני דרך לחיזוק ההון?
"יש לי הערכות אבל כשנרגיש בשלים לצאת עם זה ניתן את הגילוי המדויק. אבל אני רוצה להגיד לך שזה לא יקרה בחצי השנה הקרובה אבל זה יסתדר".
בוא נרחיב קצת על התוכניות שלך למגדל
"אנחנו בשלב מאוד מתקדם של הניתוח של הדברים וגיבוש התוכנית. חלק מהדברים כבר התחלנו ליישם אבל עדיין לא סיימנו את התהליך. אנחנו ניתן לזה גילוי מתאים ברבעונים הקרובים אבל שים לב, אנחנו מתקדמים יפה מאוד עם התוכנית שהיא יפה וחדה מאוד. אין כאן המצאה של מוצר ביטוחי שלא קיים היום אבל מגדל צריכה להיות טובה יותר וצומחת יותר בתחומי הליבה ולשם אנחנו מכוונים".
התוכנית האסטרטגית כוללת BID לכאל?
"אני לא פוסל כלום אבל זה מוקדם לדבר על זה".
אם אתה צריך לחזק את ההון מאיפה יהיה כסף לרכוש את כאל?
"תבדיל בין הון לפעילות השוטפת. יש לנו 400 מיליון שקל בקופה ואנחנו בהחלט נמצא מה לעשות איתם".
הנוסטרו שלכם חטף מכה ברבעון הראשון.
"חטפנו מכה לא נעימה אבל לא היו הפסדים חריגים. לא הייתה לנו איזו השקעה שנפלה בנדל"ן או נכס שנפל. אנחנו לא שם. שוק ההון פשוט לא תיפקד טוב. בחברת ביטוח בסופו של יום תיק הנוסטרו עומד מול עתודות הביטוח אז אם חלק מהתיק עשה תשואה פחות טובה אז היא קוזזה בהקטנת העתודות לביטוח וזה איזן את התוצאה שלנו.
בוא נדבר רגע על מהלך מוזר שלך: ויתרת על שליש מהשכר ולא רק אתה אלא גם היו"רים של חברת האחזקות ושל חברת הביטוח ולמעשה שדרת ההנהלה ויתרה על שכר ולקחה אופציות במקום.
"ההנהלה הבכירה של מגדל מהיו"ר חנן מלצר דרך יוסי, אני ושאר שדרה ההנהלה ויתרנו על חלק מהשכר שלנו והחלפנו אותו באופציות חסומות ל-3 שנים. אנחנו מניחים שהמהלך הזה יניב פירות וזו הצהרת כוונות של כולם לאן החברה הזו הולכת ועד כמה אנחנו מאמינים בה".

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    השקעה של 400 מיליון
    אגסי 06/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בטח ימצא במה להשקיע כמו שמצא לבנק לאומי להשקיע בוואלי כמה מיליארדים שנמחקו תוך זמן קצר
    סגור
  • 1.
    במקום 50 אחוז מס על המשכורת...
    אומר הרבה.... 06/2023/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אומר הרבה... במקום 50 אחוז מס על המשכורת ישלם רק 25 אחוז על האופציות.... זה מה שזה אומר...
    סגור