השוק

אלקטרה נדל"ן מסכמת רבעון של ירידות ברווח הנקי ובהכנסות

חברת אלקטרה נדל"ן, מקבוצת אלקו, פרסמה היום את הדו"ח הכספי של לרבעון הראשון של שנת 2023. מהדו"ח עולה כי הכנסות החברה ירדו ביחס לתקופה הקבילה אשתקד והסתכמו ב-8.4 מיליון דולר. הרווח הנקי של החברה הסתכם בכ-5.7 מיליון דולר
מערכת ice | 
אמיר יניב (צילום אלדד רפאלי, pixabay)
חברת אלקטרה נדל"ן, מקבוצת אלקו, פרסמה היום (שלישי) את הדו"ח הכספי של לרבעון הראשון של שנת 2023. מהדו"ח עולה כי הכנסות החברה ירדו ביחס לתקופה הקבילה אשתקד והסתכמו ב-8.4 מיליון דולר, לעומת 114 מיליון דולר בשנה שעברה. הרווח הנקי של החברה הסתכם בכ-5.7 מיליון דולר, לעומת כ-79.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
החברה מעידה כי הירידה בשני המדדים נובעת מרישום תוספת הכנסות בהיקפים נמוכים יותר, ומכך שהקרן הראשונה להשקעות במקבצי דיור מומשה במלואה בסוף הרבעון השלישי בשנה החולפת. כמו כן, קרנות ושותפויות השקעה שהוקמו לאחרונה עדיין נמצאות בתקופת ההשקעות וטרם השלימו את הליך הייצוב וההשבחה. על כן, לא נרשמו בגין הנכסים הללו דמי הצלחה.
מנגד, התרומה לרווח הגיעה מקרנות וותיקות להשקעה במקבצי דיור שכן השלימו הליך ייצוב והשבחה. 
ההון העצמי של החברה, נכון לסוף חודש מרץ, עמד על 399 מיליון דולר, גם כן ירידה מ-403.5 מיליון דולר בשנה שעברה. השינוי לדבר החברה נבע מרווח לתקופה בסך של 6 מיליון דולר, בניכוי דיווידנד ששולם בסך 11 מיליון דולר.
הון המשקיעים המנוהל על ידי החברה עמד על 4.6 מיליארד דולר ושווי תיק הנכסים המנוהלים בארה"ב עומד על כ-9.6 מיליארד דולר. הקרנות והשותפויות של החברה ביצעו במהלך הרבעון הראשון עסקאות בסך כולל של 375 מיליון דולר. ה-NOI מנכסים זהים בפעילות מקבצי הדיור עלה ברבעון הראשון ב-13%.
החברה פועלת בתחום ניהול קרנות ומנהלת חמש פלטפורמות השקעה: שלוש קרנות להשקעה במקבצי דיור, שתי קרנות חוב למימון מקבצי דיור, 23 שותפויות להשקעה בבתים פרטיים להשכרה, ריט מלונות פרטית וקרן להשקעה במשרדים בבריטניה.
אמיר יניב, מנכ"ל אלקטרה נדל"ן, מסר: "אנו ממשיכים ביישום אסטרטגיית החברה שעיקרה ניהול קרנות השקעה פרטיות המשקיעות בנכסי בסיס איכותיים. תחום הדיור להשכרה בארה"ב, המהווה את חלק הארי בפעילות החברה, ממשיך להפגין יציבות, בין היתר לאור מעבר של משקי בית רבים לשוק השכירות בשל עליית הריבית על המשכנתאות. יישום מודל עסקי מבוסס השבחה, מאפשר המשך יצירת ערך גם בתנאי שוק משתנים. אנו סבורים כי הגיוסים הנרחבים שביצעה החברה בפלטפורמות ההשקעה השונות בשילוב יתרות נזילות משמעותיות, יאפשרו זמני תגובה מהירים וביצוע עסקאות הזדמנותיות, לצד ניהול סיכונים שקול ואחראי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה