השוק
שווה לעבוד בהייטק: מערך ההסעות השיתופי מגיע לתל אביב
בימים אלה יוצאות ההסעות הראשונות אשר מביאות לעיר עובדים מרעננה והרצליה; בפיילוט לוקחות חלק חברות הייטק תל אביביות, ביניהן: מאנדיי, יוניטי, ארמיס, קייטו, הייבוב, וסטו, Aidoc ועוד, כאשר חברות נוספות צפויות להצטרף בהמשך
מערך ההיסעים השיתופי של חברות ההייטק בשיתוף תל אביב טק של עיריית תל אביב-יפו יצא לדרך בפיילוט שיימשך חודש ימים על ידי חברת מאיה תור. עובדים אשר הגיעו עד היום לעבודה במשרדי חברות ההייטק בתל אביב בכלי רכב פרטי או בתחבורה ציבורית לא ישירה, יוכלו מעכשיו להשאיר את האוטו בבית.
במסגרת הפיילוט הופעל מערך ההסעות החדש תחילה בשני צירים מרכזיים, האחד מהרצליה והשני מרעננה, כאשר שני הקווים הופעלו הגיעו לתל אביב-יפו. כך, הנוסעים עולים בתחנה הקרובה לביתם ויורדים בסמיכות למשרד בו הם עובדים בעיר. לצד שני קווים אלו, תיפתח הרשמה לקווים נוספים: מכפר סבא, מודיעין, פתח תקווה, ירושלים, ראשון לציון, רחובות, רמת השרון, הוד השרון, נתניה, ראש העין, ירושלים וגני תקווה. כמו כן, ייפתחו תחנות הורדה נוספות ברחבי תל אביב-יפו.
עשרות חברות מצטרפות בימים אלו למיזם, כאשר ביום הראשון להפעלתו עלו על ההסעות עובדי החברות מאנדיי, יוניטי (לשעבר איירון סורס), ארמיס, הייבוב ווסטו, קייטו נטוורקס, Aidoc ועוד אשר נרשמים לנסיעות באמצעות אפליקציה ייעודית. העובדים בוחרים את השעה בה ירצו לעלות להסעה, כמו גם את התחנה, שהמרחק שלה יעמוד עד כ-500 מטר מהבית.
במהלך ההכנות לפיילוט, נערך סקר עליו למעלה מאלף עובדים מחברות שונות, וממנו למדו המתכננים כי כדאי להשיק את הקווים הראשונים מרעננה והרצליה. עם זאת, כבר בשלב ההרשמה הראשוני קוראים המתכננים לעובדים מערים נוספות להירשם, כך שניתן יהיה ללמוד את היקף הביקוש המלא ולפתוח קווים נוספים בהקדם, כאשר כל עובד שיירשם יקבל עדכון ברגע שיפתח קו חדש מהעיר שלו. המודל החדשני שמופעל כעת לראשונה מסתמך על יתרון לגודל – ככל שיהיו יותר עובדים במצטבר שמעוניינים להצטרף להסעה מאזור מסוים, כך יצאו מאותו האזור יותר הסעות ובזמנים יותר גמישים.
תל אביב טק סייעה לחברות ההייטק להתאגד ולתכנן את מערך ההיסעים השיתופי, מתוך הכרה בכך שתעשיית ההייטק היא מנוע צמיחה לאומי המרוכז בתל אביב יפו, אליה מגיעים מדי בוקר עשרות אלפי עובדים מאלפי חברות, כאשר מימון הפרויקט חל על חברות ההיי טק ועובדיהן.
כל חברה המצטרפת למיזם החדש יכולה להחליט אם העובד הוא שיישא בעלויות הנסיעה, או אם החברה היא שתישא בעלויות, והאפשרות השלישית היא שילוב – חלוקה בעלויות הנסיעה בין העובד לחברה. על פי ההערכות של מתכנני המיזם רוב המסה של הנוסעים תעלה ותרד מההסעות על ציר בגין-המסגר, אולם במידה שיהיו מספיק עובדים של חברה מסוימת על ההסעה - היא תיסע ישר לכתובת החברה.
עוד ב-
רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו: "אני מברך על השקתו של מערך ההיסעים השיתופי לעובדי ההייטק, שיוכלו כעת להגיע בקלות וביעילות מדי יום לעבוד בתל אביב-יפו, מבלי להכביד על שטף התנועה בעיר. מהלך זה, אשר צפוי בסופו של דבר להוביל עשרות אלפי עובדים אל העיר וממנה, מצטרף לערכי הקיימות שמובילה עיריית תל אביב-יפו במטרה להפחית את העומס התחבורתי בעיר. זהו מהלך חשוב נוסף שעושה העירייה במקביל לסלילת שבילים להולכי רגל ולאופניים, לפתיחת נת"צים חדשים ובקרוב גם להשקת פעילותה של הרכבת הקלה. כל הצעדים האלה יאפשרו לתל אביב-יפו להמשיך ולהיות אבן שואבת לחברות ההייטק גם בעתיד".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה