השוק

ברגע האחרון: ביידן הגיע להסכמות על העלאת תקרת החוב

למרות החשש שארה"ב תיאלץ להיכנס למצב של חדלות פירעון, נודע כי הנשיא ביידן הגיע להסכמות מול יו"ר בית הנבחרים הרפובליקני, קווין מקארתי. הסכם העקרונות כולל העלאה של תקרת החוב עד שנת 2025
מערכת ice | 
ג'ו ביידן (צילום shutterstock, pexels)
למרות החשש הממשי שארה"ב תיאלץ להיכנס למצב של חדלות פירעון, הבוקר (ראשון) נודע כי הנשיא ביידן הגיע להסכמות מול יו"ר בית הנבחרים הרפובליקני, קווין מקארתי. הסכם העקרונות כולל העלאה של תקרת החוב עד שנת 2025, אך הוא עדיין צריך להיחתם בבית הנבחרים ביום רביעי הקרוב.
על פי הדיווחים באמריקה, ההסכם עדיין לא גובש באופן סופי, אך נכון לעת זו ההסכמות מונעות משבר נוסף בכלכלה העולמית. כמו כן, הוסכם כי ההוצאות של הממשלה בשנה הבאה, ללא תקציב ביטחון, יהיו זהות לשנה זו ויעלו באחוז בודד בשנה העוקבת 2025. תקציב הביטחון לא ישתנה ועדיין יעלה ב-3% בשנה הבאה, בהתאם לתוכנית של ביידן.
עם זאת, למרות האופטימיות הרבה ישנם דיווחים כי כבר יש התנגדות מצד הדמוקרטים ואפילו הרפובליקנים טוענים כי לא מדובר בהסכם מספק. כזכור, אלו האחרונים התנו את הסכמתם לעקרונות כלשהם במידה ויכללו קיצוצים בהוצאות של הממשלה.
כזכור, בחודשים האחרונים התריעו כי אם לא יהיה הסכם חדש בנוגע לתקרת החוב האמריקנית הכסף של הממשלה ייגמר כבר השבוע, תחילת חודש יוני. החוב עומד כיום על כ-31.4 טריליון דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה