השוק

חלל תקשורת ממשיכה לצמוח: שיא בהכנסות, הרווחיות וההזמנות

בדו"ח רבעון ראשון מציגה החברה המשך מגמת הצמיחה, הנובעת ממימוש פעילות עסקית ממוקדת ומוכוונת לפלחי שוק באפריקה
מערכת ice | 
דן זיציק (צילום חלל תקשורת)
חברת חלל תקשורת, ספקית פתרונות התקשורת הלווייניים ומפעילת צי לווייני "עמוס", פרסמה היום את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2023.
בדוחות מציגה החברה המשך מגמת הצמיחה, הנובעת ממימוש פעילות עסקית ממוקדת ומוכוונת לפלחי שוק באפריקה, אשר תומכים בהגדלת המכירות וההכנסות של הלוויין הדיגיטלי המתקדם עמוס-17, לצד יישום השינוי האסטרטגי והמעבר לחברת שירותי תקשורת מבוססי לוויין.
כמו כן, בסוף הרבעון החברה דיווחה כי התקשרה בהסכם לאספקת שירותי תקשורת בלוויין עמוס-17 בסך של כ-10 מיליון דולר למשך ארבע שנים.
נוסף על כך, במהלך הרבעון פרסמה החברה כי האריכה את הסכם חכירת הלוויין עמוס-7 וכי הוסדרה תוספת להסכם עם חברת YES להמשך שימושה בלוויין עמוס-7 עד ליום 28 בפברואר 2025.  בהתאם לכך, צבר ההזמנות של YES עלה לכ-70 מיליון דולר.
סיכום התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של 2023:
  • ההכנסות הסתכמו בכ- 24.2 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2023. מתוכן, הכנסות הלווין עמוס 17 הסתכמו בכ-7.6 מיליון דולר, גידול של כ-26% לעומת ההכנסות מהלוויין ברבעון המקביל אשתקד, שהסתכמו בכ-6.0 מיליון דולר.
  • חלל-תקשורת רשמה ברבעון הראשון של 2023 עליה של כ-3% ב-EBITDA (רווח לפני ריבית, מיסים, פחת והפחתות ובנטרול הוצאה חד פעמית), שהסתכם בכ-18.4 מיליון דולר, לעומת כ-17.9 מיליון דולר בתקופה מקבילה אשתקד. העלייה ב-EBITDA נבעה בעיקרה מגידול בהכנסות מהלוויין עמוס-17.
  • חלל-תקשורת רשמה עלייה של כ-23% בתזרים מפעילות שוטפת, שהסתכם ב-32.1 מיליון דולר, לעומת כ-26.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
  • יתרות המזומנים ומזומנים מוגבלים בחברה ליום 31 במרץ 2023 עומדות על כ-92 מיליוני דולר.
  • צבר ההזמנות הסתכם לסך של כ-233 מיליון דולר, מתוכו צבר ההזמנות ללוויין עמוס-17 הסתכם בכ-59 מיליון דולר. 
החברה נמצאת בדיונים מול נציגויות אגרות החוב להארכת משך פריסת החוב וזאת בשל אי עמידה באמות מידה פיננסיות.
דן זיצ'ק, מנכ"ל חלל-תקשורת: "מאמצי המכירות והמשך יישום התכנית האסטרטגית המוכוונת לצמיחה, הביאו לתוצאות עסקיות מרשימות וגידול ברווחיות החברה, המתבטאים גם בתזרים התפעולי. חלל-תקשורת מייצרת תזרים מזומנים משמעותי מפעילות, הנסמך על צבר הזמנות חתום".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה