השוק

פנינסולה מציגה גידול של 38% בהכנסות הריבית וברווח הנקי

חברת פנינסולה מדווחת היום על תוצאות הרבעון הראשון שלה. הנתונים מעידים על גידול בהכנסות הריבית שהסתכמו ב-41.6 מיליון שקל - גידול של 38%. הגידול בריבית נבע בעיקר מעליית ריבית הפריים והמרווחים על תיק האשראי של החברה
מערכת ice | 
אייל ליאור מנכ"ל פנינסולה (צילום דרור דרעי, shutterstock)
חברת פנינסולה מדווחת היום (שלישי) על תוצאות הרבעון הראשון שלה. הנתונים מעידים על גידול בהכנסות הריבית שהסתכמו ב-41.6 מיליון שקל - גידול של 38%. הגידול בריבית נבע בעיקר מעליית ריבית הפריים והמרווחים על תיק האשראי של החברה.
הוצאות הריבית ברבעון הראשון הגיעו ל-9.1 מיליון שקל - גידול ביחס ל-4.1 מיליון שקל בשנה שעברה שנבע מעליית ריבית הפריים. ההוצאות בגין הפסדי אשראי ברבעון הראשון הסתכמו ב-3.6 מיליון שקל. גם כאן מדובר בגידול והפעם הוא נובע בעיקר מגידול בהפרשות בגין לקוחות ספציפיים ומגידול במקדם ההפרשה הכללית.
הרווח הנקי והכולל הסתכם ב-15.7 מיליון שקל - גידול של 38%. מרבית האשראי שהעומד על ידי החברה ללקוחות הושפע מהשינויים בשיעור הריבית וממקורות המימון הבנקאיים של החברה, וכן מניירות הערך המסחריים שהיא הנפיקה. ההון העצמי נכון לסוף חודש מרץ עמד על 506.6 מיליון שקל - עלייה של 1.1 מיליון שקל ביחס לשנה שעברה.
גודל תיק האשראי הממוצע ללקוחות הסתכם ב-1.939 מיליארד שקל והיקף תיק האשראי נכון לסוף חודש מרץ עמד על 1.381 מיליארד שקל. כמו כן, נכון לאותו פרק זמן כ-69% מתיק האשראי ללקוחות עמד לפירעון בתקופה של עד 180 ימים ו-43% עמד לפירעון עד 60 יום בלבד.
החודש החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד של 12 מיליון שקל בגין רווחי הרבעון הראשון של 2023.
אייל ליאור, מנכ"ל קבוצת פנינסולה, מסר: "אנו שמחים להמשיך את המגמה החיובית אשר בלטה גם ברבעון הקודם ולסכם רבעון מוצלח נוסף עם צמיחה משמעותית בהכנסות וברווחים, וזאת למרות הסביבה העסקית המאתגרת. אנו ממשיכים באסטרטגיה לטיוב ודיוק תיק האשראי, תוך התמקדות בענפים בעלי פרופיל אשראי חזק יותר. התוצאות מהוות עבורנו עדות מוחשית לפירות המאמצים שלנו בשנה האחרונה, ואנו פועלים לשמירה על המומנטום החיובי בפעילותנו. נפעל לניצול מעמדנו החזק בשוק ורמת הנזילות הגבוהה שלנו כאשר בסיס ההון הגבוה, ומקורות המימון המגוונים, מאפשרים לנו להציג צמיחה מתמשכת ברווחים, גם כאשר עלויות המימון מתייקרות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה