השוק

איגוד ההיי־טק הישראלי באזהרה חמורה: "ישראל תאבד את ההובלה"

מאיה שוורץ, מנכ"לית איגוד ההיי־טק הישראלי, אמרה כי הענף בירידה עקב היעדר תמיכה והשקעה ממשלתית בשנים האחרונות
מערכת ice | 
פיטורים בהייטק (צילום shutterstock)
היום (חמישי) בוועדת משנה לקידום תעשיית ההיי־טק בכנסת, הדגישה מאיה שוורץ, מנכ"לית איגוד ההיי־טק הישראלי: "קיים משבר עולמי ועוד לפניו, ישראל נמצאת במסלול של איבוד ההובלה העולמית בסטארט-אפ וחדשנות - הסיבה לזה היא סביבה עסקית קשה, מחסור בעובדים, השקעה ממשלתית נמוכה, והיעדר תמיכה ממשלתית לאקו-סיסטם החדשני". 
לדבריה של שוורץ: "בשל היעדר התמיכה וההשקעה הממשלתית בענף בשנים האחרונות, בייחוד למול תנאים מפתים במדינות אחרות, אנו רואים שההשקעות בחברות ירדו, כמות הסטארט-אפים החדשים שקמים בישראל ירדה באופן משמעותי וקיים צורך מובהק ביצירת סביבה עסקית שתשפר את כושר התחרות של המדינה ותאפשר לחברות צעירות לצמוח בישראל". 
עוד הדגישה שוורץ: "ניתן כבר היום לראות מדינות רבות בעולם שקוראות ליזמים הישראלים לעבור אליהן ובונות עבורן סביבה עסקית תומכת תוך הקטנת רגולציה, הקלות מס וקרבה לשווקי היעד. כבר לפני המיתון הייתה במדינה בעיה חמורה של כוח אדם מקצועי בין אם נתייחס למהנדסים ולמתכנתים וזה הזמן של המדינה להושיט יד לענף לפני שיהיה מאוחר מדי".
בהתייחס לענף החלל שוורץ הציגה מקרה בוחן על תעשייה זו אשר עשויה להוות ענף משמעותי בתעשיית ההיי־טק. והדגישה שעל מנת שלא להפסיק את צמיחת הענף החשוב בישראל יש צורך מיידי בהקלת הרגולציה בענף, בחיקוק חוק חלל אזרחי כמקובל בעולם ובהשקעות מאסיביות של המדינה בתשתיות לתעשיית חלל אזרחית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה