השוק

"הצרכן הוא זה שיכול לשנות את המשוואה של יוקר המחייה"

יוסי ויליגר, מנכ"ל ויליפוד שמייבאת לישראל את המוצרים שמתמודדים במקרר מול המותגים הגדולים, אומר בריאיון ל-ice שבסופו של יום אם הצרכן ירכוש מוצרים מתחרים למותגים הגדולים הוא יהיה זה שיוריד את יוקר המחייה
ניצן כהן | 
יוסי ויליגר (צילום יחצ)
"הצרכן הוא זה שיכול לשנות את המשוואה של יוקר המחייה" אומר היום בריאיון יוסי ויליגר, מנכ"ל ויליפוד שמייבאת לישראל שורה ארוכה של מוצרי מזון שמתחרים במותגים הגדולים. ויליגר אומר שאומנם רואים תזוזה של הלקוחות למוצרים שמתחרים במותגים הגדולים, אבל זה עדיין לא מספיק כדי לייצר את המפנה בכל הקשור ליוקר המחייה.

אחת הטענות נגדכם היא שכשהיה חרם המוצרים נגד תנובה לא הצלחתם למלא מקררים בסופרים, ולכן הקמעונאים הגדולים לא יכולים לסמוך עליכם.
"זה לא מדויק. ויליפוד מוכרת מוצרים יבשים עם אורך חיים ארוך ובסיגמנט הזה היא בהחלט מסוגלת למלא סופר. כשאתה מדבר על מקררים אז צריך להבין שהמגוון של מחלבות יורו שהיא חברת בת שלנו, עם ייבוא של מוצרים מקוררים היא נמצאת ברוב הקטגוריות למעט החלב הניגר כי אין בכלל אפשרות לייבא אותו וגם אין עניין לייבא אותו בגלל המכסים".
"מוצר שהוא בעל משך חיים קצר מאוד כמו קוטג' ועם שיעורי מכס אדירים אין לנו עניין לייבא, אבל את כל שאר המוצרים בין אם זה יוגורט או גבינות אירוח אנחנו מייבאים גם באריזה קמעונאית וגם באריזה מוסדית שנמכרת במעדניות ואנחנו יכולים בהחלט למלא סופר גדול בכל המוצרים".
אתם אמורים להיות הגורם שיחייב את המותגים הגדולים להוריד מחירים. למה זה לא קורה?
"אחד הדברים החשובים זה צרכנות נבונה. עם ישראל אוהב מותגים מוכרים ולאו דווקא מוצרים של מותגים לא מוכרים. ההתקבעות הצרכנית בישראל היא בעייתית וכולם קונים בכל מחיר. אז כשרואים גבינה של חברה ישראלית כמו הפרמזן של תנובה שהיא יבוא בדיוק כמו שלנו, ויקרה יותר, אז לוקח אותה ולא את יורו שלנו שהיא באיכות לא פחות טובה ובמחיר הרבה יותר נמוך".
"באופן עקרוני, ככל שהקהל ייחשף ליותר מוצרים של יורו או חברות אחרות ויראה את בהפרשי המחירים הוא זה שיעשה את השינוי - כי המוצרים נמצאים על המדפים, האיכות טובה לא פחות מהמותג היקר והקהל צריך לבחור".
"הצרכן שמתלונן על יוקר המחייה הוא זה שיכול לשנות את המשוואה בשורה ארוכה של מוצרים שהם בדיוק באותה איכות אבל במחירים זולים".
רמי לוי אומר שהוא רואה התחלה של תזוזה למותגים הפרטיים על חשבון המותגים הגדולים. איך אתה רואה את זה?
"אני מסכים. בהחלט רואים יותר ויותר שהקהל זז מהמותגים אבל בעולם רואים שהקהל קונה הרבה יותר את המוצרים הזולים אבל כאן התרבות הצרכנית היא בעייתית".
הסופרים חוסמים אותך? המותגים תופסים שטח מדף גדול יותר ובולט יותר?
"יש כאן בעיה בעיקר בסופרים השכונתיים. הסופר השכונתי מחזיק מקררים לא מספיק גדולים ולכן החשיפה שלנו שם לא גדולה. הם מוגבלים במקום ולכן הם מעדיפים לשים את המוצרים של המותגים הגדולים על המדף ואנחנו נדחקים לצד. אבל 'רמי לוי בשכונה' או 'שופרסל אקספרס' כשהם יציגו את המוצרים הזולים יותר והלא פחות טובים הרי שאנשים יקנו בזול יותר. במרכזי הערים לאנשים לפעמים יש בעיה להגיע למוצר שלנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה