השוק

סונול ודוראל בעסקת ענק: שיתוף הפעולה היוקרתי נחשף

קבוצת האנרגייה המתחדשת דוראל וקבוצת סונול חתמו על הסכם לשיתוף פעולה לצורך הקמת תחנות לתדלוק מימן ירוק בישראל, במסגרתן יוקמו בשלב הראשוני שלוש תחנות דלק משותפות
מערכת ice | 
סונול ומשאית המימן (צילום יחצ)
קבוצת האנרגייה המתחדשת דוראל וקבוצת סונול הודיעו היום (ראשון) כי חתמו על הסכם לשיתוף פעולה לצורך הקמת תחנות לתדלוק מימן ירוק בישראל. על פי ההסכם, הפעילות תתבצע באמצעות חברה משותפת, בה שיעור האחזקות יתחלק באופן שווה בין הצדדים (50% דוראל ו-50% סונול).
הפעילות בחברת דוראל תובל על ידי חברת הבת של דוראל (Doral hydrogen) ותכלול יזום, הקמה והפעלת תחנות חדשות לתדלוק מימן ירוק, בסמוך למיזמי ייצור המימן הירוק של דוראל, וכן הסבת תחנות תדלוק של סונול לתדלוק מימן ירוק שייוצר על ידי דוראל. ההתקשרות מתייחסת לשלוש תחנות תדלוק ראשונות: בדימונה, יטבתה ובמרכז הארץ, ובהמשך יורחב שיתוף הפעולה בהתאם להתפתחות משק כלי הרכב המימניים בישראל.
במסגרת ההסכם, דוראל תהיה ספקית בלעדית של המימן הירוק לחברה המשותפת וסונול תעניק את שירותי הניהול לתחנות. נוסף על כך, מתכננת החברה המשותפת ליזום פרויקטים לייצור מימן בתחנות התדלוק באמצעות רכישת "חשמל ירוק" מרחוק (Virtual PPA).
מימן ירוק נחשב לבשורת האנרגייה הירוקה בשל היותו תחליף נקי לצרכני אנרגייה משמעותיים שצורכים אנרגייה שאינה חשמל (דלק מאובנים, גפ"מ, גז טבעי וכדומה) דוגמת תעשייה כבדה, משאיות מטוסים, ספנות ועוד. המימן מיוצר באמצעות תהליך אלקטרוליזה למים (פירוק המים למימן וחמצן) על ידי חשמל המופק מאנרגייה מתחדשת.
שוק התחבורה הכבדה (משאיות, רכבות, אוטובוסים וכו'), עושה בימים אלה צעדים משמעותיים להסבת כלי רכב לפעילות על תאי דלק מימניים, אשר מייצרים באמצעות המימן חשמל ופולטים מים בלבד. תאי דלק אלה מחליפים את מנועי הסולר ומספקים מענה יעיל לרכבים שהנעתם באמצעות שימוש בסוללות ליתיום יקרה ובעייתית, עקב משקלן הרב של הסוללות.
דוראל מובילה את תחום המימן הירוק בישראל ומקימה את המתקן הראשון בישראל לייצור מימן מאנרגייה סולארית בקיבוץ יטבתה, לאחר זכייתה במימון מלשכת המדען הראשי במשרד האנרגייה להקמת פיילוט ראשון מסוגו בישראל לייצור מימן ירוק מאנרגייה מתחדשת.
קבוצת סונול, הינה חלוצה בתחום הקמת ותפעול תחנות מימן בישראל, ורק לאחרונה פתחה לפעילות את תחנת המימן הראשונה בארץ, בצומת יגור שבסמוך למפרץ חיפה, בשיתוף עם בזן. הקבוצה, בראשותו של המנכ"ל ניר גלילי, משתפת פעולה עם הגורמים המקצועיים והמובילים בתחום בעולם כדי להניע את מהפכת המימן בישראל, מתוך הבנה שזוהי האנרגייה הנקייה, היעילה והבטוחה ביותר, שתאפשר לישראל להתנתק מהתלות במשאבי אנרגייה חיצוניים וליהנות מעצמאות אנרגטית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה