השוק

חצי מיליארד שקלים: זו הזוכה במכרז הענק של רמ"י

גיורא אלמוגי, מנכ"ל או.פי.סי אנרגיה: "אני שמח להודיע על זכיה אסטרטגית של או.פי.סי במכרזי רמ"י לשלוש חטיבות קרקע סמוכות אשר יאפשרו הקמה של כ-245 מגוואט סולארי, בשילוב אגירה בהיקף של כ- 1,375 מגווט"ש, אנו מעריכים את ההשקעה בפרויקטים בכ-2.2-2.4 מיליארד שקל כולל רכיב הקרקע"
מערכת ice |  1
גיורא אלמוגי מנכ"ל או פי סי אנרגיה (צילום באדיבות החברה)
חברת או.פי.סי אנרגיה בע"מ (אפסא: TASE), בניהולו של גיורא אלמוגי, מרחיבה את פעילותה בישראל ונכנסת לפעילות יצור והספקה של חשמל סולארי בהיקפים משמעותיים. החברה מדווחת היום (חמישי), כי זכתה במכרזים של רשות מקרקעי ישראל לתכנון ואופציה לרכישת זכויות חכירה במקרקעין להקמת מתקנים לייצור חשמל בטכנולוגיה פוטו-וולטאית בשילוב אגירה בשלושה מתחמים בנאות חובב, בהיקף מצטבר של כ-2,270 דונם, בהם להערכת או.פי.סי ניתן להקים פרויקטים סולאריים בהספק מצטבר של כ-245 מגוואט ובתוספת קיבולת אגירה מוערכת בהספק של כ-1,375 מגוואט"ש.
הצעות או.פי.סי במכרז מסתכמות לכ-484 מיליוני שקל עבור שלושת המתחמים. להערכת החברה, כפוף להשלמת כל הליכי הפיתוח וקבלת האישורים הנדרשים, הפרויקטים יבשילו לשלב הקמה במחצית הראשונה לשנת 2026. בהערכה ראשונית, סמיכות המתחמים עשויה לאפשר רצף פרויקטלי שיביא לחסכון בעלויות וייעול הליכי הפיתוח.
הזכייה במכרז הינה חלק ממימוש אסטרטגיית ה- Energy Transition של או.פי.סי ויעדיה להרחבת פעילותה בתחום ייצור והספקת חשמל בישראל, וספציפית ובתחום האנרגיות המתחדשות, ומהווה דריסת רגל משמעותית בתחום ייצור אנרגיה סולארית בישראל. במקביל מקדמת החברה התקשרויות מול צרכנים בישראל בהסכמים לאספקת חשמל ואנרגיה ממקורות מתחדשים, לרבות אגירה.
גיורא אלמוגי, מנכ"ל או.פי.סי אנרגיה: "אני שמח להודיע על זכיה אסטרטגית של או.פי.סי במכרזי רמ"י לשלוש חטיבות קרקע סמוכות אשר יאפשרו הקמה של כ-245 מגוואט סולארי, בשילוב אגירה בהיקף של כ- 1,375 מגווט"ש, אנו מעריכים את ההשקעה בפרויקטים בכ-2.2-2.4 מיליארד שקל כולל רכיב הקרקע.
או.פי.סי חרטה על דגלה לספק חשמל ללקוחותיה באופן נקי, אמין וכלכלי. כך עשינו לפני כעשור עם הפעלת תחנת הכוח הפרטית הראשונה בישראל, במישור רותם והיום אנו נכנסים לעידן חדש של שילוב אנרגיה סולארית ואגירה באספקת חשמל ללקוחותינו. פתיחת שוק החשמל בישראל לתחרות באספקת חשמל סולארי ישירות ללקוחות קצה מייצרת עבורנו מנוע צמיחה משמעותי נוסף בשנים הקרובות. הזכייה במכרזי הקרקע תאפשר לנו לקדם בנגב הקמה של פרויקט סולארי משמעותי מאוד עבור החברה ועבור משק החשמל בכלל.
כחלק מהאסטרטגיה של או פי סי להיות שחקנית מובילה במאמץ הגלובלי לקידום ה- Energy Transition ואימוץ מדיניות ESG המשתלבת בה באופן סינרגטי, הצבנו לעצמנו יעד להיכנס לשוק הסולארי בישראל. במקביל לזכיה, אנחנו מקדמים התקשרויות מול צרכנים שלנו וצרכנים חדשים לאספקת חשמל ממקורות מתחדשים. שילוב אגירה בהיקפים משמעותיים יאפשר הסטה של הספקת החשמל לשעות השיא, בהן רזרבת החשמל נמוכה, ובכך להגדיל את תשואות הפרויקטים ולהקל על משק החשמל".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל הכבוד לגיורא (ל"ת)
    אריה 05/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור