השוק

האינפלציה בארה"ב בירידה: האם הפד יעצור את העלאות הריבית?

הנתון מגיע לאחר שבשבוע שעבר יו"ר הפד ג'רום פאוול הכריז ש"אנחנו מתקרבים או אולי אפילו [סיימנו]" עם עליות ריבית
מערכת ice | 
וול סטריט (צילום shutterstock)
האינפלציה בארה"ב ירדה לקצב שנתי של 4.9%, ביגוד לתחזיות של 5%, סימן חיובי לכך שמחזור העליות הריבית של הבנק הפדרלי מביא לשליטה על עליות המחירים.

מדד הליבה, ללא מוצרי מזון ואנרגיה, עלה בהתאם לתחזיות - 5.5% בחישוב שנתי ו-0.4% בחישוב חודשי.
קצב עליות המחירים הואט באופן משמעותי מהשיא של של הקיץ שעבר, מה שהוביל את יו"ר הפד ג'רום פאוול להכריז בשבוע שעבר ש"אנחנו מתקרבים או אולי אפילו [סיימנו]" עם עליות ריבית.
הריבית עלתה מקרוב לאפס בתחילת השנה שעברה לטווח של 5% עד 5.25%.
תשואת משרד האוצר לשנתיים, שעוקבת מקרוב אחר ציפיות הריבית, ירדה לשפל של סשן מיד לאחר פרסום הנתונים, מכיוון שהמשקיעים הפכו בטוחים יותר שהפד לא יצטרך לבצע העלאות ריבית נוספות.
משקיעים הימרו במשך זמן מה שהשהייה של מסע הפד להורדת האינפלציה תגרור במהירות שורה של הורדות ריבית, למרות הזהירות של בכירי הפד.
הבנק המרכזי הזהיר שהסערה הבנקאית האחרונה עלולה לגרום למחנק אשראי שיאט את הכלכלה ויהיה בעל השפעה דומה להידוק ריבית נוסף.
עם זאת, מספר נתונים שפורסמו לאחרונה הדגישו את החוזק המתמשך של הלחצים האינפלציוניים, ופאוול אותת בשבוע שעבר כי לא יהיה זה מתאים להפחית את הריבית אם המחירים ירדו באטיות.
נתוני משרות שפורסמו ביום שישי האחרון הראו ששוק העבודה - מניע מרכזי לאינפלציה - נשאר חם מהצפוי, בעוד שמדד חלופי של אינפלציית הליבה הגיע גם הוא חזק מהתחזיות בסוף החודש שעבר.
השווקים העתידיים מראים שהמשקיעים החזירו את ציפיותיהם למהירות שבה הפד יפנה להורדת הריבית מאז נתוני המשרות, אך עדיין רואים סבירות גבוהה לקיצוץ עד סוף השנה.
למרות שהנתונים של יום רביעי ייבדקו בקפידה לאיתור רמזים על מסלול האינפלציה, קווין קאמינס של NatWest Markets ציין לפני הפרסום כי "נתוני אפריל לא יהיו סופיים" לצורך ההחלטה על הצעדים הבאים של הפד, שכן עוד חודש של נתוני מדד המחירים לצרכן יתפרסמו בקרוב. לפני ישיבת המדיניות הבאה.
בינתיים, משקיעים וקובעי מדיניות ישימו לב גם לנתונים המעודכנים על אינפלציית מחירי היצרן שיתפרסמו ביום חמישי, ולציפיות הצרכנים לאינפלציה ביום שישי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה