השוק

אגודת האשראי עוצרת את המשיכות מחברת הפינטק טריא

אגודת האשראי אופק מקפיאה היום את המשיכות של לקוחותיה בפלטפורמת הלוואות העמיתים של חברת הפינטק טריא. מדובר בהשקעות בסך 225 מיליון שקל שלא ניתנים למשיכה מידית ועל פי הערכות, עד כה התבקשה החברה לפדות 30 מיליון שקל
מערכת ice | 
השקעה (צילום pixabay)
אגודת האשראי אופק מקפיאה היום את המשיכות של לקוחותיה בפלטפורמת הלוואות העמיתים של חברת הפינטק טריא. מדובר בהשקעות בסך 225 מיליון שקל שלא ניתנים למשיכה מידית ועל פי הערכות, עד כה התבקשה החברה לפדות 30 מיליון שקל.
לפי כלכליסט, אגודת האשראי עדכנה את הלקוחות כי מדובר בכמה חודשים בהם לא ניתן למשוך את הכספים, אך תקופת זמן מוגדרת לא ניתנה. יש לציין כי האגודה מקווה להפוך לבנק בעתיד. האגודה הוקמה לפני יותר מעשור על בסיס מודל שפחות מוכר בארץ - הלקוחות הם גם בעלי המניות.
האגודה לא מחזיקה באשראי בנקאי ולכן היא מציעה ללקוחות מסלולים שאינם פיקדונות, למשל הלוואת עמיתים ומשנת 2017 היא עושה את זה שיתוף חברת הפינטק טריא. כ-2,400 לקוחות של האגודה קיבלו את הצעתה לפתוח חשבון בטריא וכעת הסכומים המושקעים כאמור מוקפאים. המסלול העיקרי שנבחר על ידי המשקיעים הוא מסלול ללא התחייבות למשך זמן השקעה ובו הכסף מפוזר בין הלוואות שונות. אלו שלווים מחזירים את ההלוואה מדי חודש, בתוספת ריבית, וההחזרים הללו מושקעים מחדש בהלוואות אחרות. עד כה הלקוחות יכלו למשוך את הכספים מידית ולקבלם בתוך שלושה ימים.
עד למשבר בנושא הריבית, היה ביקוש עולה לסוג השקעה שכזה (P2P), אך עם עליית הריבית זה נחשב לסיכון גבוה מדי ולכן הביקוש לפדיונות החל לגדול ובהתאם לכך חוסר היכולת של החברה להחזיר את הכספים במהירות שיכלה עד כה.
לפי הדוחות של טריא, בשלושת החודשים הראשונים של השנה היו בקשות משיכה בסך כמעט 367 מיליון שקל, אך ההפקדות רק הלכו ופחתו ועמדו רק על 195 מיליון שקל. לאור ההודעה של האגודה הלקוחות כמובן נהיו מודאגים ולכן בעת זו פועלת האגודה מול טריא כדי לברר מתי הלקוחות יוכלו לקבל את הכספים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה