השוק

עסקת ענק בעולם התרופות בישראל: הרכישה ב-10.5 מיליון שקל הושלמה

חברת רקח השלימה את רכישת מורז הפועלת תחת חברת עמק יזרעאל מוצרי טבע בע"מ והעוסקת בפיתוח, ייצור והפצת מוצרי בריאות, בסכום של 10.5 מיליון שקל
מערכת ice | 
תרופות (צילום freepik)
חברת רקח הודיעה היום (ראשון) כי השלימה את רכישת מורז הפועלת תחת חברת עמק יזרעאל מוצרי טבע בע"מ והעוסקת בפיתוח, ייצור והפצת מוצרי בריאות, תוספי תזונה, מוצרי דרמוקוסמטיקה ומוצרי טיפוח הכוללים מספר מותגים, ביניהם: מורז, גרמזה, ויויל, סאלוס, סיליציאה, טננבלוט.
רקח רכשה את החברה ומוצריה בסכום של 10.5 מיליון שקל מ-Investment GMBH ו-פלמורלב (פ.מ.ל) בע"מ. בנוסף סוכם כי רקח תשלם סכום נוסף המתבסס על מחזור הפעילות של החברה הנרכשת כתלות בעמידה ביעדים, וזאת עד שנת 2032 או לחילופין עד המועד בו סך התמורה הכוללת ששולמה למוכרים תהווה את התמורה המקסימלית שהוגדרה בין הצדדים בהסכם.
הרכישה של החברה החדשה משתלבת היטב באסטרטגיית הצמיחה של רקח בתחום מוצרי הבריאות והיא משקפת המשך ישיר לרכישות קודמות שביצעה החברה, ביניהן רכישת טרי אוף לייף במאי 2021. מטרת הרכישות הללו, בין היתר לחזק את הנוכחות של רקח בפעילויות משיקות לייצור התרופות ואשר הן בעלות שיעורי רווח גולמי גבוה, כמו גם לייצר מסת ייצור ופעילות משמעותית בתחומי האמ"ר (אביזרים ומכשור רפואי), דרמטולוגיה ותוספי תזונה אשר הינם תחומי פעילות משלימים לתחום פעילותה העיקרי של החברה כיצרנית תרופות.
שילוב הפעילויות הנרכשות בתחומי הייצור, השיווק, המכירה וההפצה בישראל ובחו"ל מהווה מכפיל כוח סינרגטי אשר ירחיב את סל הכלים העומד לרשות הקבוצה באסטרטגיית ההתרחבות שלה בחו"ל. הרכישה תמומן ממקורותיה העצמאיים של רקח ומהעמדת אשראי על ידי תאגידים בנקאיים.
למורז פעילות פיתוח, ייצור, מכירה ושיווק בישראל ומוצריה נמכרים בפריסה רחבה בענף הפארם והטבע בישראל. כמו כן, פועלת החברה הנרכשת במספר שווקים בחו"ל באמצעות מפיצים מתמחים המייצגים ומשווקים את מותגי הליבה וכן באמצעות פלטפורמות מתקדמות בתחום המכר המקוון (e-commerce). בדיווח הקודם צויין כי מחזור מורז בשנת 2021 עמד כ-24.6  ובתשעה חודשים הראשונים של 2022 על כ-20.0 מיליון ש"ח עם רווחיות גולמית של כ-49%
מנכ"ל רקח מרדכי אלגרבלי: "אני שמח לבשר על השלמת רכישת חברת עמק יזרעאל ומותגיה. צעד זה מצטרף לרכישות קודמות ובראשן רכישת TOL שאת פירותיה אנו מתחילים לראות. מותג הליבה 'מורז' מתבסס על יכולות פיתוח וייצור מתקדמות בישראל ומוצרים יחודיים, לצד פלטפורמת שיווק ייחודית שנבנתה במשך שנים רבות בארץ ובחו"ל".
עוד הוסיף אלגרבלי כי "התשתית של מורז לצד מותגים ומוצרי בריאות אחרים מבית קבוצת רקח יאפשרו לנו להתרחב בחו"ל ולייעל עוד יותר את פעילותנו. הוכחנו את יכולתנו בביצוע רכישות לצורך הגדלת בסיס הלקוחות, הרחבת היצע המוצרים וחדירה לשווקים חדשים, ואנו נמשיך במהלכים דומים גם בעתיד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה