השוק

לאחר התערבות רשות ני"ע: תיקון עולם תמחק מלאי ויוצאת להנפקת זכויות

חברת הקנאביס הרפואי תיקון עולם הכריזה על תוכנית התייעלות; לאחר התערבות של הרשות לניירות ערך, דיווחה החברה על המשמעות של תוכנית ההתייעלות, וזה אומר נטישת חוות ומחיקת מוניטין
ניצן כהן |  1
קנאביס (צילום unsplash, shutterstock)
חברת הקנאביס הרפואי תיקון עולם שנחשבת אולי לאחת מהחברות הבודדות ששרדו את המשבר בענף יוצאת בתוכנית התייעלות שתביא לנטישת חוות ומחיקות משמעותיות. כדי להבין את המשמעות האמיתית של התוכנית הזאת נדרשה התערבות של הרשות לניירות ערך ולאחר התערבות זו התגלתה המשמעות הלא פשוטה עבור החברה.
אם כן, במסגרת התוכנית החברה תסגור ואולי אף תנטוש שתי חוות חשובות בכפר יהושע ובנאות הכיכר. הנטישה של החווה בכפר יהושע תביא למחיקה חשבונאית של 20 מיליון שקל ואילו השינוי בחווה בנאות הכיכר תביא למחיקה חשבונאית של 3 מיליון שקל. החברה מנסה למצוא צד שלישי שיקבל לידיו את החווה בנווה יהושע ואם אכן המהלך יצליח הרי שהיא תוכל למחוק סכום נמוך יותר. בנאות הכיכר בכל מקרה ימחק מלאי.

נוסף על כך, לאחר בחינה של סגל הרשות לניירות ערך התברר כי החברה צריכה "לעדכן" את שווי המוניטין של הזנים שבבעלותה בספרים וזה אומר מחיקה שעלולה להגיע למיליוני שקלים. החברה עצמה טרם ערכה את החישוב המדויק של היקף המחיקה אולם שווי המוניטין של הזנים שלה, נכון לסוף 2022 עומד על 30 מיליון שקל, 26% מההון העצמי שלה.
כאמור, תיקון עולם מנסה להציל חלק מהחוות בנאות הכיכר וכפר יהושע והיא מנסה להעביר אותן לחברות אחרות שיעשו בהן כאוות נפשם, במטרה להציל חלק מהכסף. נציין עוד כי החברה מעוניינת לגייס 9.5 מיליון שקל באמצעות הנפקת זכויות ב-30 אגורות למניה, בעוד המניה עצמה נסחרת היום בבורסה במחיר של 43 אגורות.
בסופו של יום, תיקון עולם סיימה את הרבעון הרביעי של 2022 עם הכנסות של 28 מיליון שקל, הפסד תפעולי של 40.6 מיליון שקל (לעומת 17.9 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2021) והפסד נקי של 39.1 מיליון שקל (לעומת 17.9 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2021).
היקף המאזן של תיקון עולם עומד על 156 מיליון שקל וההון העצמי שלה (שנזכיר מורכב גם מה-30 מיליון שקל מוניטין שצריך להיות מופחת) מסתכם בכ-120 מיליון שקל. שווי השוק של החברה עומד על 28.5 מיליון שקל (נזכיר שההון לפני הפחיתה עומד על כ-120 מיליון שקל) ומתחילת השנה איבדה המניה מחצית משוויה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ניפוח מניות הצפת השוק ודרישה נמוכה יחסלו את הענף
    קשקש 04/2023/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אין שום הגיון במחיר מניות הקנאביס שווי של מאות מיליונים על כל חב' קנאביס היו הזויות זה כמו לגדל חסה עם רישיון
    סגור