השוק

צחי אבו נכנס לאשראי החוץ בנקאי: רוכש שליש מחברת בול

איש העסקים צחי אבו ישקיע 30 מיליון שקל ברכישת שליש מחברת האשראי החוץ בנקאי בול; אבו נכנס לתהליך של בדיקות נאותות בחברה שתהיה פעילות משלימה לפעילות הנדל"ן העניפה שלו; המניה מזנקת ב-30%
ניצן כהן |  2
צחי אבו (צילום יחצ, פלאש 90/ נתי שוחט)
איש העסקים צחי אבו נכנס לתחום האשראי החוץ בנקאי. אבו ירכוש שליש מחברת בול בתמורה ל-30 מיליון שקל. העסקה כפופה לבדיקת נאותות שיקיים אבו' במסגרתה יבחן את איכות תיק האשראי שניתן עד כה ואת התוכניות העסקיות של החברה אם הן עולות בקנה אחד עם המצגים שהוצגו לו.
חברת בול סיימה את הרבעון הרביעי של 2022 עם הכנסות של 15 מיליון שקל ורווח נקי של 3.3 מיליון שקל. היקף המאזן של החברה עומד על כמעט 400 מיליון שקל כשההון העצמי שלה מהווה 87 מיליון שקל מתוך המאזן. החברה נסחרת בבורסה לפי שווי של 85 מיליון שקל וזאת לאחר שהמניה צללה בכמעט 40% מתחילת השנה.
נכון להיום מבנה הבעלות בחברה כולל את בכור רונן שמחזיק בכמעט 70% ממנה והיתר מוחזק בידי הציבור. 
לחברה יש חוב של 301 מיליון שקל כשמחציתו נמצא במערכת הבנקאית ומחציתו נמצא בידי מחזיקי האג"ח של החברה. בול אמורה לשלם למחזיקי האג"ח השנה כמעט 56 מיליון שקל ובשנה הבאה היא צריכה לשלם 60 מיליון שקל ולאחר מיכן התשלומים השנתיים למחזיקי האג"ח יורדים ל-25 מיליון שקל.
אגרות החוב של בול קצרות כשהמח"מ של הסדרה הגדולה (סדרה א') עומד על פחות מ-1 ואילו הסדרה הקטנה נסחרת במח"מ של 2. שתי הסדרות הן שקליות ומדורגות בדירוג Baa2.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    גם בדסק"ש ישמחו אם צחי ישקיע באקוויטי
    dw 04/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שימו לב שבשתי הפירמות התשואה באגחים היא 15%
    סגור
  • 1.
    לידע כללי: בינואר השנה, הקואליציה מינתה 24 מנכ"לים למשר
    המלך עופר המשיח 04/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לידע כללי: בינואר השנה, הקואליציה מינתה 24 מנכ"לים למשרדי הממשלה. כולם גברים. הדרה ובהמשך, כמו שהם רוצים, גם בבית המשפט.
    סגור