השוק

בעלי המניות של אל על קיבלו את הצעת הרכש של קני רוזנברג

בעלי המניות של אל על הסכימו למכור לקני רוזנברג 25.3 מיליון מניות אל על במחיר של 4.2 שקל למניה; בסך הכל הסכימו למכור בעלי המניות למכור לרוזנברג מניות שמהוות 13.3% מהחברה
ניצן כהן |  6
קני רוזנברג (צילום לינקדין/ קני רוזנברג, Magma Images)
קני רוזנברג ישלים ככל הנראה את מהלך רכישת מניות אל על כך שיעבור את רף ההחזקה של 50% בחברה. "כנפי נשרים", החברה באמצעותה מחזיק רוזנברג את השליטה באל על תרכוש לפחות 25.3 מיליון נוספות באל על במחיר של 4.2 שקל למניה, זאת בעוד מחיר המניה כרגע בבורסה עומד על 4 שקלים למניה.
נזכיר שקני רוזנברג רכש את  השליטה באל על  באמצעות הנפקה שנויה במחלוקת לציבור בזמן משבר הקורונה מאז קיבלה החברה סיוע כמעט אינסופי מהמדינה כדי להתאושש ונראה שהחברה מצליחה במשימה הקשה הזו.

באופן מפתיע למדי פרסמה "כנפי נשרים" של קני רוזנברג הצעת רכש למניות אל על במטרה לחצות את רף ההחזקה של 50%. בהצעת הרכש הראשונה סירב דירקטוריון אל על להודיע על תמיכה ובעלי המניות סירבו למכור את החזקותיהם בהתאם. לאחר מיכן עדכן רוזנברג את המחיר ל-4.2 שקל למניה וכעת הוא מודיע כי בעלים של 25.3 מיליון מניות הסכימו למכור לו את מניותיהם במחיר הנקוב.
נזכיר כי אל על ניצלה את משבר הקורונה כדי לבצע תהליך התייעלות עמוק כך שהיא הייתה ערוכה (יחסית) לקלוט את זרם הטסים מיד לאחר שהמשבר הסתיים. אל על נחשב לבעלת מיתוג מצויין בקרב הישראלים הטסים לחו"ל ומכאן האינפלציה במחירי השירותים שמקבלת ביטוי בהסתערות על נתב"ג, מיטיבה עם החברה.
אם כן, נשאלת השאלה, אם המצב באל על טוב כל כך מדוע מסכימים בעלי המניות מהציבור למכור לרוזנברג את מניותיה במחיר הזה. וכאן התשובה מעניינת. בשוק ההון אומרים היום שנראה שהחברה נמצאת כרגע בשיא אחרי מהלך עליות של כמעט 24% מתחילת השנה.
בנוסף אומרים בשוק ההון שחוקי המהפכה המשפטית עלולים לפגוע באל על בעיקר במערכת היחסים שמחייבת גמישות רגולטורית ברחבי העולם ואם אנחנו יוצאים מנקות הנחה שחוקי המהפכה המשפטית יפגעו בצורה כזו או אחרת במערכת היחסים של ישראל עם העולם המערבי, הרי שאל על עלולה להיפגע אף היא מהתהליך הזה.
כך או אחרת. בשנת 2022 עשתה מניית אל על מהלך עליות של יותר מ-50% ובשלושת החודשים האחרונים עלתה המניה בכמעט 16%, מה שיכול להסביר (הסבר מתקבל יותר על הדעת) את ההסכמה של בעלי המניות להיפגש כרגע עם כסף ולממש את הרווחים שנצברו בשנה האחרונה.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הרפורמה תעשה אך ורק טוב
    ניני 04/2023/13
    הגב לתגובה זו
    6 0
    לכל מקום דוחפים את המושג הפיכה . אין הפיכה וממילא הכל נעצר.
    סגור
  • למי? (ל"ת)
    יואב 04/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    משקיעים מלפני 5 שנים ב"שיא" של 50% הפסדים (ל"ת)
    תומר 04/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    כנראה שאל על תתפרק אם החקיקה תמשיך
    ייייייישששששש 04/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 7
    רוב טייסי אל על הם בוגרי חיל האויר כך שהטייסים לא יוכלו לרדת מהמטוסים ואם ירדו יעצרו בחו"ל
    סגור
  • המוח שלך (ל"ת)
    תומר 04/2023/13
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • חכמים
    בן-גיגי מיכאל 04/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בכל עיסקה יש חכם, ויש טיפש גמור. הפעם מוכרי המניות הם החכמים.אלעל לא תהיה מה שהיתה.
    סגור