השוק

וורן באפט מזניק את המניות ביפן: זו ההשקעה החדשה

באפט אמר כי הוא שוקל להגדיל את ההשקעות בכמה מהחברות הגדולות במדינה, והוסיף כי הוא "גאה מאוד" בהשקעות הקיימות שלו בהם
מערכת ice | 
וורן באפט וההשקעות ביפן (צילום shutterstock, יוטיוב/ CNBC Television)
מניות ביפן עלו ביום שלישי לאחר שוורן באפט, יו"ר ומנכ"ל ברקשייר האת'ווי, אמר שהוא מתכנן להגדיל את אחזקותיו במדינה.
בראיון ל-Nikkei אמר באפט כי הוא שוקל להגדיל את ההשקעות בכמה מהחברות הגדולות במדינה, והוסיף כי הוא "גאה מאוד" בהשקעות הקיימות שלו בהם.

מניית מיצובישי עלתה ב-2.08% במסחר אחר הצהריים ביפן, מיצוי ושות' עלתה ב-2.66%, Itochu קורפ טיפסה ב-2.98% ו-Marubeni עלתה ב-4.55%. גם חברת Sumitomo עלתה ב-3.19%.
באפט אמר ל-Nikkei שהוא מתכנן להיפגש עם החברות בהמשך השבוע "כדי לקיים דיון סביב העסקים שלהן ולהדגיש את התמיכה שלנו", על פי הדיווח.
חמש חברות הסחר הגדולות של יפן - הידועות בשם Sogo Shosha - הן קונגלומרטים שמייבאים כל דבר, החל מאנרגיה ומתכות ועד מזון וטקסטיל ליפן דל המשאבים. הם גם מספקים שירותים ליצרנים. בתי המסחר סייעו להצמיח את הכלכלה היפנית ותרמו לגלובליזציה של עסקיה.
באפט אמר ל-Nikkei כי הוא מחזיק כיום ב-7.4% באיטוצ'ו - עלייה של 0.6% בערך מהאחזקה של 6.8% שנחשפו בהגשות הרגולטוריות של נובמבר.
בסוף השנה שעברה, ברקשייר האת'וויי הגדילה את עמדותיה בחמשת בתי המסחר המובילים ביפן בלפחות נקודת אחוז אחת ליותר מ-6% כל אחד - לאחר הרכישה הראשונית שלה באוגוסט, כאשר באפט רכש אחזקות בשווי של יותר מ-6 מיליארד דולר בסך הכל. יום הולדת 90.
הגשות בנובמבר הראו כי עמדותיה של ברקשייר האת'ווי עמדו על 6.6% בחברת Mitsubishi Corp., 6.6% במיצוי ושות', 6.2% ב- Itochu Corp., 6.8% ב- Marubeni Corp. ו-6.6% ב- Sumitomo Corp.
Nikkei דיווחה בנפרד שברקשייר האת'ווי של באפט מכינה הנפקה נוספת של אג"ח נקובות בין, שנראתה כאות לכך שהקונגלומרט יגדיל את השקעותיו ביפן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה