השוק

על רקע החשש מהסלמה: השקל שוב מתרסק לעומת הדולר?

השקל שוב מאבד גובה במסחר הרציף בשוק המקומי,  זאת על רקע החשש מהסלמה ביטחונית, כאשר הדולר עולה ב-1.3% ונסחר ב-3.61 שקלים
מערכת ice | 
השקל נחלש (צילום shutterstock)
השקל שוב מאבד גובה במסחר הרציף בשוק המקומי, זאת על רקע החשש מהסלמה ביטחונית, כאשר הדולר עולה ב-1.3% ונסחר ב-3.61 שקלים. היום (שני) לא ייקבע שער יציג, זאת בגלל חופשת הפסחא בשוקי המט"ח העולמיים, כאשר מחר, ערב החג, ייקבע יציג, ברביעי אין מסחר בשל חופשת שביעי של פסח והמסחר יתחדש רק ביום חמישי.
מה שמעסיק יותר מכל את שוק המטבעות הישראלי היום הוא ההמתנה לנתוני האינפלציה בישראל, שיצאו ביום שישי, ולנתון המקביל בארה"ב שיתפרסם ביום רביעי. התחזיות המקומיות הן לעלייה של 5% במדד המחירים לצרכן בישראל לחודש מרץ בקצב שנתי, ולעלייה חודשית של 0.3%. בפברואר עמדה העלייה השנתית על 5.2% והעלייה החודשית על 0.5%.
באשר לאינפלציה בארצות הברית, שם התחזיות הן לעלייה שנתית של 5.2% במדד המחירים לצרכן לחודש מרץ, מול עלייה של 6% בפברואר. בחישוב חודשי, בשוק מצפים לעלייה של 0.3%, אחר עלייה של 0.4% בפברואר. אם אכן הנתונים יוצגו כך, תהיה זו נסיגה תשיעית ברציפות בקצב האינפלציה בארה"ב, נתון שיעודד את הפד להאט את קצב העלאות הריבית בהמשך הדרך, שם החלטת הפד הבאה על הריבית תצא ב-3 במאי, לעומת החלטת בנק ישראל שצפויה להיות ב-22 במאי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה