השוק

מצלוואי קיבלה הלוואה מאינטרגמא שרוצה להיכנס לגרעין השליטה

סמי מצלוואי שהגיע להסכמות עם שותפו קנפלר אליהו במסגרתן ירכוש את מניותיו בחברה, לקח הלוואה מיזמית הנדל"ן אינטרגאמא, שמעוניינת להמיר אותה בצירוף הריבית למניות בחברת הבנייה
ניצן כהן | 
ערן מזור וסמי מצלאוי (צילום יחצ)
בחודש ינואר האחרון הגיע הסכסוך בין סמי מצלאווי ואליהו קנפלר לסיומו כשסמי מצלאווי אמור מלשלם לשותפו לגרעין השליטה 125 מיליון שק לתמורת 32% ממניות חברת הבנייה - מצלאווי.
סמי מצלאווי התחייב לשלם 62 מיליון שקל תוך 3 חודשים. מכאן פנה מצלאווי ליזמית הנדל"ן אינטרגמא לקבלת הלוואה של 60 מיליון שקל. אינטרגמא העמידה את ההלוואה בתוספת ריבית של 6% וזאת עד לחודש נובמבר הקרוב, אז היא תיפרע בסכום אחד.
סמי מצלאווי שיעבד את  מניות קנפלר שירכשו בשעבוד ראשון לטובת אינטרגמא. אבל מה שמעניין בסיפור הזה הוא שאינטרגאמא מעוניינת להצטרף לגרעין השליטה בחברה כך שההלוואה בצירוף הריבית תומר למניות קנפלר ובמקביל תחתום החברה על הסכם שליטה משותף בחברת הבניה מצלאווי.
אם כן, סמי מצלאווי אמור לרכוש כ-18% מחברת הבניה מצלאווי מאליהו קנפלר ובכך לחצות את רף ההחזקה של 50% בחברת הבניה אולם אם יחליט בסופו של יום למכור את המניות האלה לאינטרגאמא הרי שביחד הם יעברו את ה-50% בחברה והתוצאה אליה כיוון סמיר מצלאווי תושג בדרך זו.
חברת הבנייה מצלאווי נסחרת בבורסה לפי שווי שוק של 251 מיליון שקל כשסמי מצלאווי מחזיק בכ-42% ממנה ואליהו קנפלר מחזיק בכ-32% ממנה. קנפלר רכש במקור את המניות בשנת 2016 במחיר של 6.2 שקל למניה. העסקה משקפת למניית מצלאווי שבידי קנפלר מחיר כמעט 15 שקל למניה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה