השוק

בנק מזרחי: התחזקות הדולר תביא את לעליית הריבית ב-0.25%

יוני פנינג, מחדר העסקאות של בנק מזרחי, אומר שהתחזקות הדולר לרמה של 3.6 שקלים היא למעשה איתות לחשדנות של שוק ההון  בנוגע להשהיית החקיקה; להערכת פנינג בנק ישראל יעלה את הריבית ב-0.25%
ניצן כהן |  1
יוני פנינג, אסטרטג ראשי חדר עסקאות בבנק מזרחי טפחות (צילום עופר חגיוב, Magma Images)
יוני פנינג, מחדר העסקאות של בנק מזרחי, מעריך שהתחזקות הדולר לרמה של 3.6 שקלים היא למעשה איתות של חשדנות מצד השחקנים בשוק ההון בנוגע להשהיית החקיקה המשפטית. להערכת פנינג בנק ישראל יעלה את הריבית ב-0.25%. 
"לאחר סדרת העלאות ריבית בעולם, אנו צופים העלאה של 0.25% מטעם בנק ישראל, ונראה כי קונצנזוס האנליסטים מתמקד ביעד הזה. במהלך השבוע, הציפיות בשוק התלבור תמחרו הסתברות מסוימת לכך שבנק ישראל יותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 4.25%. למרות זאת, נראה כי לאור החולשה היחסית של השקל ביום שישי האחרון, הטווחים התקדמו לעבר הקונצנזוס, כלומר להעלאת ריבית של 0.25%".

"אנו סבורים כי החלטת הפד על העלאה נוספת של הריבית תהווה את הגורם המשמעותי במכלול הנתונים שיביאו את בנק ישראל להחלטה על גובה הריבית בחודש מאי. הערכה זו אינה לוקחת בחשבון התפתחויות במצב הפוליטי והסביבתי בתקופה הקרובה. ולכן, ובהינתן הציפיות להתמתנות ניכרת של סביבת האינפלציה, לאחר פרסום מדדי מרץ ואפריל, הרי שהכדור נמצא במגרש האמריקני".
שוק האג"ח המשיך בשבוע שעבר לגלות רגישות לנעשה במישור הפוליטי והביטחוני ביציבות הכלכלית בישראל. בשוק האג"ח נרשמה יציבות בשבוע שעבר, בעיקר בשל התייצבות ההערכות כי הריבית תעלה ב-0.25%. פנינג אומר כי השוק מחכה ל'נירמול' תמונת המצב בכלכלה המקומית, ולסגירת פערי התשואות בין האג"ח האמריקני למקומי. 
בסופו של יום פנינג מעריך כי בטווח של שנה תתחיל ריבית בנק ישראל לרדת ותתכנס לרמה של 3.75%. האינפלציה, בפרק זמן של 12 חודשים קדימה, תתכנס ליעד יציבות המחירים סביב רמה של 2.6%.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בנק של נוכלים
    אומר את האמת בלבד 04/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתי השמים יעשו סוף לנוכלים באמת. פוגעים באנשים חלשים עד מתי השמים סוגרים דלתות. בנק של נוכלים עם תעודה.
    סגור