השוק

המהלך ששם סוף לאפליית המוסכים ע"י חברות הביטוח

חבר הכנסת דוד ביטן הודיע כי תופסק האפליה בין מוסך למוסך הסדר וכי כל מבוטח יוכל לבחור כל מוסך  חוקי בעל רישיון כדין לצורך תיקון התאונה
מערכת ice | 
תיקון רכבים במוסך (צילום unsplash)
היום (ראשון) התקיים דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת אודות התנהלות חברות הביטוח בנושא תיקון רכב במוסכים שאינם מוסכי הסדר ובעניין השמאים.
יו"ר הועדה חבר הכנסת דוד ביטן הודיע כי תופסק האפליה בין מוסך למוסך הסדר וכי כל מבוטח יוכל לבחור כל מוסך  חוקי בעל רישיון כדין לצורך תיקון התאונה. שמאי הרכב יבחר באופן רנדומלי, על פי מנגנון שיוחלט על ידי משרד התחבורה. לא יהיה הבדל בתנאי השמאים ויפורסם מחירון חלפים מיוחד לתיקוני התאונות שיגלם מחיר עלות מקסימלי ללקוח.
בדיון עלו הצעות שונות לגבי תחילת יישום הרפורמה וככל הנראה הרפורמה תצא לפועל בתחילת יולי 2023, עד אז כלל השחקנים בשוק לרבות הרגולטורים הרלוונטים צריכים להיערך בהתאם כדי לעמוד התאריך שנקבע וללא עיכוב נוסף.
הוצע כי בטווח הביניים - עד כניסת הרפורמה של מחירון חליפים מוסדר, לקוח שיבחר במוסך שאינו בהסדר לא ישלם עלות נוספת בעלות ההשתתפות העצמית בפוליסה והמוסך המטפל ייחשב כמוסך הסדר ויספק הנחה לחברות הביטוח הדומה להנחה שמקבלת החברה מהמוסכים שאיתם היא עובדת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה