השוק

סוף עידן: מייסד אינטל הלך לעולמו בגיל 94

גורדון מור, אחד מהאבות המייסדים של תעשיית השבבים העולמית ואחד המייסדים של ענקית השבבים אינטל, הלך לעולמו בסוף השבוע האחרון בגיל 94
מערכת ice | 
אינטל (צילום Magma Images)
גורדון מור, אחד מהאבות המייסדים של תעשיית השבבים העולמית, הלך לעולמו בסוף השבוע האחרון בגיל 94. מור היה השותף והמייסד של ענקית השבבים אינטל, ואף טבע את "חוק מור" הידוע, שעסק בקצב ההתקדמות של פיתוחי השבבים.
מור החזיק בתארים מתקדמים בכימיה ודוקטורט בפיזיקה, ובנוסף לכך היה חלק מ"שמונה הבוגדים" – 8 מדענים וחוקרים בכירים, שעזבו בהפתעה את חלוצת השבבים האמריקאית Shockley, שהייתה החברה הראשונה במה שהפך אחר-כך ל"עמק הסיליקון". 
מור עשה זאת יחד עם רוברט נויס, כשהשניים הקימו את  חברת השבבים Fairchild Semiconductor, שהחליפה את שמה אחר-כך ל-Integrated Electronics ובקיצור Intel. מור כיהן כמנכ"ל אינטל ויו"ר החברה עד 1987 אז ויתר על תפקיד המנכ"ל. ב-1997 פרש מור גם מתפקיד היו"ר הפעיל לטובת תואר של יו"ר אמריטוס וב-2006 פרש סופית מכל תפקידיו הרשמיים באינטל.
פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל, אמר: "גורדון מור הגדיר את תעשיית הטכנולוגיה באמצעות התובנות והחזון שלו. הוא היה גורם מרכזי בחשיפת כוחם של הטרנזיסטורים, והעניק השראה לאנשי טכנולוגיה וליזמים לאורך עשרות השנים. אנחנו באינטל מחוייבים לחזון ולהשראה של חוק מור ומתכוונים להמשיך בו עד שנמצה את כל הטבלה המחזורית. החזון של גורדון ימשיך להוביל אותנו כאשר אנו משתמשים בכוח של הטכנולוגיה כדי לשפר את חייהם של בני האדם על פני כדור הארץ. הקריירה שלי וחלק גדול מחיי גובשו בעזרת היכולות שאיפשר גורדון בראשות אינטל, ואני מרכין ראש בצניעות על הכבוד והאחריות לשאת את מורשתו קדימה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה