השוק

קסטרו נכשלה עם מבצעי הענק? ההפסד ב-2022 נחשף

במהלך חודש ינואר 2023, לאחר תאריך הדוחות, ערכה החברה מבצע בחנויות קסטרו במסגרתו נמכרו מרבית יתרות המלאי אשר הצטברו בחברה בסך של כ-57 מיליון שקל (במונחי עלות מלאי), לעומת מכירות  של כ-16 מיליון שקל בינואר 2021. הקבוצה רשמה הפסד נקי של כ-1.1 מיליון שקל לעומת רווח נקי של כ-108 מיליון שקל בשנת 2021
כפיר אדר |  1
רון רוטר מנכ"ל קבוצת קסטרו הודיס (צילום רפי דלויה, פייסבוק/ קניון עופר, shutterstock)
קבוצת קסטרו הודיס מציגה צמיחה של כ-5% בהכנסות בשנת 2022 לכ-1.671 מיליארד שקל. הקבוצה מציגה גידול בהכנסות שלושת מגזרי הפעילות בשנת 2022: תחום אופנת ההלבשה צמח בכ-1.5%, תחום אביזרי האופנה צמח בכ-13% ותחום הטיפוח והקוסמטיקה צמח בכ-18.6% ועבר להציג רווח במחצית השנייה לשנת 2022. ועדיין הקבוצה רשמה הפסד נקי של כ-1.1 מיליון שקל לעומת רווח נקי של כ-108 מיליון שקל בשנת 2021.
יציבות בהכנסות הרבעון הרביעי שהסתכמו בכ-474 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד, הקבוצה רשמה בשנת 2022 הפסד נקי של כמיליון שקל, בתחילת שנת 2023 החברה פעלה לצמצום מלאים שנותרו, צעד זה יצר לחברה תזרים מפעילות שוטפת של כ-36 מיליון ש"ח וצפוי להקטין את עלויות האחסון והלוגיסטיקה בכ-5-10 מיליון שקל השנה. בינואר 2023 התווספו כ-74,000 חברי מועדון נוספים למועדון הלקוחות של המותג 'קסטרו' המונה כיום כ-1.15 מיליון חברים

הכנסות הקבוצה בשנת 2022 צמחו בכ-4.5% והסתכמו בכ-1.671.9 מיליארד שקל לעומת כ-1.599.9 מיליארד שקל בשנת 2021. הגידול נובע בעיקרו מגידול במכירות החנויות הזהות בתחום הפעילות אביזרי אופנה בארץ ותחום פעילות הטיפוח והקוסמטיקה. ברבעון הרביעי של שנת 2022 הכנסות הקבוצה הסתכמו בכ-470.3 מיליון שקל לעומת כ-474 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הכנסות מגזר אופנת ההלבשה בשנת 2022 הסתכמו בכ-1.201 מיליארד שקל, גידול של כ-1.5% לעומת כ-1.183.5 מיליון שקל בשנת 2021. תחום האביזרים תרם הכנסות של כ-429.5 מיליון שקל, צמיחה של כ-13.1% לעומת כ-379.8 מיליון שקל בשנת 2021 ותחום הטיפוח והקוסמטיקה צמח בכ-18.6% לכ-40.2 מיליון שקל לעומת כ-33.9 מיליון שקל בשנת 2021.
בתחום פעילות אופנת הלבשה נרשם הפסד תפעולי של כ-6 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של כ-149.4 מיליון שקל בשנת 2021. המעבר להפסד תפעולי נובע, בין היתר, מהירידה במכירות בחנויות הזהות בתחום פעילות אופנת הלבשה ומקיטון ברווחיות הגולמית וכן, מהכנסה כתוצאה מעליית ערך נכסים של כ- 9.3 מיליון שקל אשר נרשמה בשנת 2021. בנוסף, בשנת 2021 לא התהוו חלק מההוצאות התפעוליות עקב סגירת חנויות הקבוצה למשך 51 ימים עקב סגרים בשל מגפת הקורונה.
ההכנסות ממגזר אופנת ההלבשה ברבעון הרביעי לשנת 2022 הסתכמו בכ-361.8 מיליון שקל, לעומת כ-372.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ-2.8%. תחום האביזרים תרם הכנסות של כ-96.2 מיליון שקל, גידול של כ-4.4% לעומת כ-92.2 מיליון שקל אשתקד ותחום הטיפוח והקוסמטיקה צמח בכ-29.8% לכ-12 מיליון ש"ח לעומת כ-9.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בתחום פעילות הלבשה נרשם רווח תפעולי של כ-2.9 מיליון שקל לעומת כ-50.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון ברווח התפעולי הושפע מהירידה במכירות בחנויות הזהות בתחום פעילות אופנת הלבשה ומקיטון ברווחיות הגולמית.
הקבוצה הציגה קיטון של כ-4.8% במכירות החנויות הזהות של כלל מותגי הקבוצה בשנת 2022 שהסתכמו בכ-1.339 מיליארד שקל בהשוואה לכ-1.406.9 מיליון שקל בשנת 2021. בתחום אביזרי האופנה רשמה הקבוצה גידול של כ-2.7% במכירות בחנויות הזהות, בתחום הקוסמטיקה גידול של כ-12.3%, לצד קיטון של כ-7.6% בתחום אופנה ההלבשה. 
במהלך חודש ינואר 2023, לאחר תאריך הדוחות, ערכה החברה מבצע בחנויות קסטרו במסגרתו נמכרו מרבית יתרות המלאי אשר הצטברו בחברה בסך של כ-57 מיליון שקל (במונחי עלות מלאי), לעומת מכירות  של כ-16 מיליון שקל בינואר 2021. צעד זה הניב תזרים מפעילות שוטפת של כ- 36 מיליון שקל, וצפוי, להערכת החברה, להקטין את הוצאות האחסון בשנת 2023 בכ-5-10 מיליון שקל ולסגירת מחסן אחסון חיצוני. כמו כן, במהלך המבצע התווספו כ-74,000 חברי מועדון נוספים למועדון של המותג 'קסטרו' המונה כיום כ-1.15 מיליון לקוחות.
בשנת 2022 הקבוצה רשמה הפסד נקי של כ-1.1 מיליון שקל לעומת רווח נקי של כ-108 מיליון שקל בשנת 2021. ההפסד הנקי ברבעון הרביעי לשנת 2022 הסתכם בכ-10.9 מיליון ש"ח לעומת רווח נקי של כ-20.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ב-18 ביולי 2022 החברה חילקה דיבידנד לבעלי מניותיה בסך של כ-84 מיליון שקל.
רון רוטר, מנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס אמר היום: "קבוצת קסטרו-הודיס מסכמת את שנת 2022 עם גידול בהכנסות בשלושת מגזרי הפעילות של הקבוצה. הצמיחה הושגה למרות סביבת אינפלציה עולה במשק והחורף החם ששרר בישראל. בתחילת שנת 2023 החברה ערכה מבצע בחנויות קסטרו מתוך מטרה להבטיח השקת קולקציית קיץ מיטבית, תוך הקטנה משמעותית של יתרות מלאי מעונות קודמות וחסכון בעלויות האחסון והלוגיסטיקה. מרבית יתרות המלאי שהצטברו בחברה מעונות חורף 22 ועונות קודמות נמכרו ברבעון הראשון של שנת 2023 ואנו מצפים לשיפור במכירות ובשיעורי הרווחיות כתוצאה ממכירת מלאים אלה בשנה הנוכחית".
עוד הוסיף: "אנו ממשיכים בפיתוח כלל המותגים בהתאם לאסטרטגיית הצמיחה של הקבוצה. רשת קרולינה למקה ברלין ממשיכה להגדיל נתח שוק בקטגוריית האופטיקה תוך שיפור הרווחיות, אנו ממשיכים בפריסת המותג אורבניקה סטיישן וחנויות הקונספט החדשות של הודיס עם צמיחה מואצת בתחום הספורט. כמו כן, נמשכת פריסת חנויות קיקו מילאנו, מותג הקוסמטיקה האיטלקי וטופ טן בקונספט חדש ששם דגש על תכשיטי זהב וכסף ואנו נערכים להמשך גידול בפעילות קסטרו הום. במקביל, נמשכת פריסת חנויות של איב רושה שתשיק עוד שלוש חנויות במחצית הראשונה לשנת 2023".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סיפורים, המהלך היה הברקה! ??? (ל"ת)
    כבוד! 03/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור