השוק

דריכות בארה"ב לקראת ההחלטה על הריבית; יציבות בוול סטריט

אירועי השבועיים האחרונים מביאים להערכות שהפדרל ריזרב יעלה את הריבית ב-0.25% ואולי אף יותיר אותה ללא שינוי מחשש שההעלאות הריבית הקודמת מתחילות לחלחל לכלכלה הריאלית ועלולות להיות תגובת יתר של הפד
ניצן כהן | 
כלכלה בארצות הברית (צילום shutterstock)
בארה"ב נרשמת היום דריכות לקראת ההודעה על גובה הריבית. בשלב הזה של הדברים מתומחרת בשווקים העלאת ריבית של 0.25% אולם קיימים גם תימחורים שמעריכים שהפדרל ריזרב יותר את הריבית ללא שינוי.
באופן עקרוני עד לפני שבועיים הנחת העבודה הייתה כי האינפלציה הגבוהה, ליבת האינפלציה הגבוהה והאבטלה הנמוכה יביאו את הפדרל ריזרב להעלאת ריבית אגרסיבית של 0.5%. ההערכה הזו נתמכה בפרשנות שניתנה לנאום של ג'רום פאוול בקונגרס. אולם מאז קרו הרבה דברים בעיקר במישור היציבות של המערכת הבנקאית.

הקריסה של סיליקון ואלי בנק ועוד מספר בנקים אזורים שהיו זקוקים להזרמה של כסף פדרלי, העלתה את החשש מפני גל קריסות של בנקים בעיקר בגלל ניהול סיכוי ריבית בעייתית. וזה למעשה מביא את הכלכלנים להעריך כי יכול להיות שהעלאות הריבית הקודמות מתחילות לחלחל לכלכלה הריאלית ואמנם עדיין לא מרגישים את זה בהשתלטות על האינפלציה אבל כל העסקים שרגישים לריבית מתחילים לשלם מחיר.
מודי שפריר, אסטרטג השווקים בחדר המסחר של בנק הפועלים אומר כי ההתייצבות של השווקים תומכת בערכה שהפדרל ריזרב יעלה את הריבית ב-0.25% ואפילו לא יעלה אותה בכלל וזאת למרות שרק לפני שבועיים הנחת היסוד הייתה להעלאת ריבית של 0.5%. 
שפריר אומר עוד כי הקריסה של קרדיט סוויס ופירסט ריפאבליק בנק יביאו בסבירות גבוהה להקשחת החיתום הבנקאי ולזה כשלעצמו יש השפעה מצננת על הכלכלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה