השוק

פוקס וקסטרו אין, רנואר אאוט: כך רשתות האופנה משפיעות על מליסרון

הדוחות החדשים של קבוצת מליסרון לשנת 2022 מציגים שינויים רבים בתחום ההכנסות משכירות עבור רשת קניוני עופר, עם עלייה ניכרת של פוקס ועלייה של קסטרו, לעומת ירידה של רנואר ו-H&M
מערכת ice | 
קניון רמת אביב (צילום איל קרן)
לאחרונה קבוצת מליסרון, שבבעלותה רשת קניוני עופר, פרסמה את הדוחות שלה וחשפה כי ענף האופנה ברשתות ירד בהיקף ההכנסות עבור הקבוצה ב-3% ביחס לשנה שעברה ולרמה של 46% בלבד. עם זאת, המותגים ששוכרים בקניון דווקא מבקשים להגדיל את השטחים.
על פי הנתונים היו גם לא מעט שינויים בהרכב המותגים והחניות שבחרו לצאת ולהיכנס מהרשת. למשל, קסטרו בחרה לסגור את החנות בקניון רמת אביב המתחדש. עם זאת בחרו להיכנס רשתות ספורט חדשות לארץ, כמו לולו למון ואלו יוגה. פוקס גם חיזקה את מקומה פתיחת חנות למותג ההלבשה לצעירות רובי ריי ובעתיד יקומו חנויות של ויקטוריה סיקרט ופוראבר 21 שעושה עלייה מחודשת ארצה ועוד.
רשת קמעונאות האופנה פוקס בפרט הרחיבה את כלל הפעילות בקבוצה והיוותה 8.4% מהכנסות השכירות בקניונים. קסטרו עלתה למקום השני ברשימת השוכרות הגדולות ברשת הקניונים ומשלמת לה ביחס לאחרות כ-3.8% שכירות. במקום הרביעי נמצאת קבוצת אינדיטקס (זארה, פול אנד בר, ברשקה ונוספות) עם 3.5% ואחריה אחרות כמו סופר פארם, גולף, שופרסל ועוד.
קבוצת MGS (מגה ספורט, אדידס ונוספות) לצד קבוצת H&M כבר לא נמצאת בעשרת המותגים המובילים ששוכרים ברשת הקניונים ובמקומם נכנסו פקטורי 54, פומה, דיזל ועוד. 
ירדו בנתונים תחומים כמו מוצרי הצריכה שהגיעו ל-75% מכלל ההכנסות לקבוצת מליסרון (ירידה של שני אחוזים) ובהם תחום שירותי הבריאות. תחום ההסעדה חווה התאוששות ומהווה 8%.
מה שמהווה בעיה עבור הקבוצה הוא הירידה הכללית בצריכה וזאת לאור המצב הכלכלי בארץ ועליית הריבית, לצד זאת הנהירה של האוכלוסייה לחו"ל בחיפוש אחר מחירים זולים יותר בתחום האופנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה