השוק

בנק ישראל ימנע נזק ענק? משרד האוצר בעדכון בהול

משרד האוצר הודיע: "היקפי ההשפעה מנוטרים ונבדקים על ידי כלל הגורמים. הצוות ממשיך לבחון את הנתונים בזמן אמת במטרה להבין את תמונת המצב וההשלכות האפשריות על החברות הישראליות", לאחר ההודעה על הקמת צוות יעודי לבחינת השלכות קריסת בנק SVB עם בנק ישראל, הרשות לניירות ערך ורשות החדשנות
מערכת Ice |  4
פרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל (צילום Magma Images, פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock)
הפעולה בדרך. בעקבות קריסת הבנק SVB בארצות הברית והשפעתה האפשרית על חברות הייטק ישראליות, הורה אמש (מוצאי שבת) שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על הקמת צוות ייעודי למעקב אחר הסוגיה יחד עם בנק ישראל.
היום משרד האוצר פרסם עדכון לפיו: "הצוות הייעודי לבחינת השלכות קריסת בנק SVB התכנס בראשות מנכ״ל משרד האוצר. בצוות חברים משרד האוצר, רשות החדשנות, בנק ישראל והרשות לניירות ערך. הצוות עודכן בנתונים שנאספו במהלך 48 השעות האחרונות".

כמו כן נמסר: "היקפי ההשפעה מנוטרים ונבדקים על ידי כלל הגורמים. הצוות ממשיך לבחון את הנתונים בזמן אמת במטרה להבין את תמונת המצב וההשלכות האפשריות על החברות הישראליות".
הצוות, בראשות מנכ"ל משרד האוצר עו"ד שלומי הייזלר, יורכב מנציגי משרד האוצר, בנק ישראל, רשות ניירות ערך ורשות החדשנות. הצוות יהיה בקשר עם תעשיית ההייטק המקומית, הקרנות והמוסדות הפיננסים בישראל ובארה"ב לצורך קבלת נתונים וניתוח ההשפעה האפשרית על המשק הישראלי וככל שידרש, לגיבוש מענה לחברות הישראליות.
 
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מסר: "קריסת הבנק היא אירוע משמעותי הן לכלכלה האמריקאית והן לכלכלה הישראלית. הבטחנו לפעול לכך שהכלכלה הישראלית תהיה אי של יציבות וודאות במים הכלכליים הסוערים בעולם, וכך בעזרת השם נעשה. מדינת ישראל תעמוד לימין תעשיית ההייטק המקומית ותסייע לה לצלוח את המשבר ולהמשיך את תנופת הפיתוח והעשיה".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    היה רב מקובל אחד שאמר לי לפני חצי שנה להוציא את כל הכסף
    משה 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהבנק כי עוד מעט אנשים לא יוכלו להוציא כסף אז לא הבנתי על מה הוא מדבר היום נראלי אני מתחיל להבין מה הוא ראה ….
    סגור
  • 3.
    הרי הכל ממוחשב עם מגיע לאזרח כסף ..למה שהוא לא יקבל !!! (ל"ת)
    הרצל 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    לא על חשבוני! (ל"ת)
    נועם 03/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ברור שידאגו לטייקונים
    טל 03/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה לא דואגים לעם למה ביבי לא דואג לחלשים לאנשים אין כסף לאוכל.
    סגור