השוק

ממשלת נתניהו מציגה: ירידה של 4% בהכנסות המדינה ועלייה בהוצאות

העודף בתקציב המדינה בחודש פברואר הסתכם ב-2.7 מיליארד שקל; מתחילת השנה הסתכם העודף בתקציב המדינה ב-16.7 מיליארד שקל לעומת עודף של 23.1 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד
ניצן כהן |  1
בצלאל סמוטריץ', בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, סריה דיאמנט)
מנתוני משרד האוצר עולה כי הכנסות המדינה הסתכמו בחודש פברואר ב-35.6 מיליארד שקל לעומת 35.5 מיליארד שקל בחודש פברואר אשתקד. מתחילת השנה הסתכמו הכנסות המדינה ב-79.9 מיליארד שקל לעומת הכנסות של 83.4 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הוצאות הממשלה הסתכמו בחודש פברואר ב-32.9 מיליארד שקל כשמתחילת השנה הסתכמו הוצאות הממשלה ב-63.2 מיליארד שקל, עלייה של 4.8% בהשוואה להוצאות הממשלה בתקופה המקבילה אשתקד.

ניתן לראות בחודשיים הראשונים של השנה את ראשיתה של המגמה של ממשלת נתניהו שהיא הגדלת ההוצאות כשבמקביל ההכנסות יורדות בשל מגוון סיבות וההערכות כרגע הן שהוצאות הממשלה ימשיכו לגדול בעוד ההכנסות ימשיכו לקטון ולא רק בשל המהפכה המשפטית והמשמעויות הכלכליות שלה אלא בעיקר בגלל התחלת ההשפעה של עליית הריבית על ביצועי הכלכלה הריאלית וכיוב'.
מנתוני משרד האוצר עולה תמונה מעניינת. מתחילת השנה גדלו הוצאות המשרדים האזרחיים ב-5.2% שהם ככל הנראה תולדה של ההסכמים הקואליציוניים כשמנגד ירדו הוצאות המשרדים הביטחוניים ב-6.9%.
עוד כמה נתונים מעניינים עולים מהנתונים האוצר וזה שההכנסות ממיסוי ישיר, קרי מס הכנסה משכירים, מקדמות וניכויים ירדו מתחילת השנה ב-6.5% כשהכנסות המדינה ממיסוי עקף, קרי מע"מ וכן הלאה ירדו ב-1.3%.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ככה זה כשהממשלה היא משפחות פשע (ל"ת)
    שוטר 03/2023/09
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור