השוק

פרנקלין טמפלטון: זו ההשקעה בעלת הפוטנציאל הכי גדול

ראש מחלקת תעודות סול בפרנקלין טמפלטון חולק מה לדעת התאגיד היא ההשקעה בעלת הפוטנציאל הגדול ביותר לאחרונה
מערכת ice | 
השקעות (צילום shutterstock)
ראש מחלקת תעודות סל באירופה בתאגיד ההשקעות פרנקלין טמפלטון, ג'ייסון קסבייר, משתף השבוע כי לאור המצב בשוק ישנו היום פוטנציאל צמיחה גדול בהשקעה בתעודות סל אקטיביות בהכנסה קבוע.
יתרה מכך, הוא מבהיר כי כיום לאור המצב הגיע שוב הזמן לניהול אקטיבי וכי היום עידן כסף "זול" וריביות נמוכות כבר חלף ועל כן אלו שיהיו מיומנים מספיק כדיי לנווט במים הללו יצליחו. יתרה מכך, ניתן לצפות לעידן בו המשקיעים יובלו ליהנות מהכנסה קבועה ו]עילה בקרן הנסחרת בבורסה.
קסבייר חולק כי היום תעודות סל הן כבר לא כלי פסיבי: "תעודות סל מתפתחות לנצח כדי לסייע במתן מענה לצרכי המשקיעים המתפתחים, ומנהלי נכסים מציעים כעת מגוון של תעודות סל, החל מפאסיביות, ועד נושאיות, משוקלות אינדקס אלטרנטיביות (השקעות פקטור) וכן, גם אקטיביות".
"תעודות סל מסורתיות עוקבות אחר מדדים משוקלל שווי שוק, עם, למשל, תעודות סל נושאיות (שזכו כל כך הרבה עניין של משקיעים לאחרונה) לרוב בעקבות מתודולוגיה זו. מדדי שווי שוק משוקללים מסתכלים אחורה, משקפים מניות או אג"ח שהצליחו בעבר - במקום להסתכל על הזדמנות פוטנציאלית" הוא מוסיף.
קסבייר מסביר בפרט כי ניהול אקטיבי משלב אלמנטים של היצמדות לממד ומקביל ניתוח פונדמנטלי ושיקול דעת מלא על מניות או אג"ח, במטרה לנצח רף עכשווי ולא לקבל את האילוצים של מעקב אחר מדד.
באשר לתשואות, אלו יגדלו בתעודת סל אקטיבית כשהן מיושמות על סוג נכסים בהכנסה קבוע. עם זאת, הוא אומר כי "עד לאחרונה, רק למשקיעים גדולים יותר או מוסדיים הייתה גישה לסיטונאי אג"ח. ובניגוד לעמיתים הגדולים הללו, לחלק מהמשקיעים יש פחות מומחיות ביסודות המסחר באג"ח. ייתכן שגם חסרה להם גישה לרשתות סוחרים גדולות לקבלת הצעות מחיר כדי למצוא את המחירים הטובים ביותר הזמינים... שקיפות המחירים עומדת בבסיס היעילות וההוגנות של כל השווקים הפיננסיים. שווקים שקופים מקדמים מסחר יעיל וחסכוני יותר, ובתמורה, רמות גבוהות יותר של אמון והשתתפות המשקיעים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה