השוק

הפד מתכנן להקפיץ את הריבית, אך יש מי שמתנגד

על רקע דבריו של יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול, כי הריבית תהיה יותר גבוהה משחשבנו, יש מי שמתנגד. נגיד הבנק המרכזי של אוסטרליה, פיליפ לואו, טען שיש דרך אחרת
מערכת ice | 
השקעות (צילום shutterstock)
יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול, רומז כי עשויות להיות עליות ריבית גדולות יותר ובקצב מהיר יותר, הבנק המרכזי באוסטרליה מתנגד וטוען כי ניתן למצוא דרך אחרת.
נגיד הבנק המרכזי של אוסטרליה, פיליפ לואו, אמר בנאום היום (רביעי) כי הבנק המרכזי מתקרב לנקודה שבה הוא מוכן "ללחוץ על הבלמים" בהעלאות הריבית. "כאשר המדיניות המוניטרית נמצאת כעת בטריטוריה מגבילה, אנחנו קרובים יותר לנקודה שבה יהיה נכון להשהות את העלאות הריבית כדי לאפשר יותר זמן להעריך את מצב הכלכלה".

בעודו מדגיש את היעד של הבנק המרכזי להקטין את עליית עלויות המחיה, הוא אמר כי הבנק המרכזי מתמודד עם שני סיכונים בעת קבלת החלטות מדיניות מוניטרית: "אחד הוא הסיכון של לא לעשות מספיק, מה שיגרום לכך שהאינפלציה הגבוהה תימשך ואז יהיה מאוחר מדי להוריד את המחירים".
"השנייה היא הסיכון שאנחנו מתקדמים מהר מדי, או רחוק מדי, ושהכלכלה מאטה יותר ממה שצריך כדי להוריד את האינפלציה בזמן", אמר.
ההערות של לואו מגיעות לאחר שהבנק המרכזי העלה את ריבית המזומנים שלו בין לילה בעוד 25 נקודות בסיס ל-3.6%, הגבוה ביותר מאז יוני 2012.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה