השוק

בעקבות הסכם הגז עם לבנון, S&P מעלה את התחזית לאנרג'יאן

אנרג'יאן התחילה להפיק גז טבעי ממאגר כריש ועוד שלושה בארות שקשורות למאגר, מדובר בחדשות טובות לחברה מה שהביא את חברת דירוג החוב S&P להעלות את תחזית הדירוג של החברה משללי ליצב
ניצן כהן |  3
מתיוס ריגאס מנכ"ל אנרג'יאן (צילום יחצ)
חברת דירוג האשראי S&P מעלות מעלה היום את תחזית דירוג החוב של אנרג'יאן משלילי ליציב. הדירוג עצמו נותר ללא שינו ברמה של A ישראלי. אנרג'יאן אוחזת חוב של 2.5 מיליארד דולר כשהריקוברי שמעריכים ב-S&P לחברה נע בטווח של 70% עד 90%.
אנרג'יאן סבלה בשנים האחרונות מאי הסכמה בין לבנון לישראל על הגבול הימי של ישראל. החשש הביא גרר חשש מפני תקיפה צבאית של המתקנים שנמצאים בשטחה של ישראל ומכאן המשקיעים חששו להלוות כסף לחבר. ממשלת לפי השכילה להגיע להסכם עם ממשלת לבנון בו סומן קו הגבול בין ישראל לשכנה הצפוני בהסכמה מה שאיפשר לאנרג'יאן להתחיל להפיק את הגז הטבעי ממאגר כריש.

בנימוקי החלטה כותבים כלכלני S&P שאנרג'יאן החלה להפיק גז ממאגר כריש והיא מוציאה גז באופן יציב מעוד שלושה בארות באזור. הנתונים האלה הביאו את חברת הדירוג למסקנה לפיה אנרג'יאן עומדת באבני הדרך לקראת הפעלה מלאה של המאגרים וזה משמעותי מאחר והחוב של החברה עובר לסיווג אחר, מחוב להקמת פרוייקט שאינו לוקח בחשבון פרמטרים ברווחיות לאחר שההקמה תסתיים, לחוב של המאגר שכולל את היכולת של החברה לסווג את החוב שיכלול את הפרויקט כולו וזה משמעותי למשקיעים.
עוד כותבים כלכלני S&P שאנרג'יאן קרובה להפעלה מלאה של מאגר כריש ולא נראה, לדעתם, שיחולו שיבושים בהפעלה המלאה של המאגר מה שיתחיל להניב תזרים מזומנים לחברה.
אנרג'יאן גייסה חוב פריקטלי של 2.5 מיליארד דולר עליו היא משלמת ריבית רבעונית ופורעת את הקרן בתשלום אחד. בדרך כלל שחוב פרויקטלי יכול להפוך לחוב רגיל, חברות מסוגה של אנרג'יאן פורסות אותו מחדש ובצורה נוחה יותר. אנרג'יאן, להערכת כלכלני S&P, יכולה לעשות את זה בשלב הזה של חייב פרויקט הפקת הגז מכריש.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מתכוונים אולי למתנת הגז של לפיד
    אלק, הסכם הגז... 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למעוז המחבלים בלבנון. לפיד הדיקטטור הקטן.
    סגור
  • 2.
    לפודי בנטי דוברמן וגנצי מכרו את המדינה לצרפתים
    אובמה משיח השמאל 02/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפודי בנטי דוברמן וגנצי מכרו את המדינה לצרפתים ופתחו חשבונות אישיים בשוויץ
    סגור
  • 1.
    מחפשים בגדי נשים במחירים זולים? טייצים, שמלות ערב, מכנס
    ליטל 02/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחפשים בגדי נשים במחירים זולים? טייצים, שמלות ערב, מכנסיים חולצות ועוד, חפשו בגוגל HTOFASHION
    סגור