השוק

רני צים מקדם את הפעילות בחברה הערבית עם השקעה של 62 מיליון שקל

התוכנית האסטרטגית של רני צים להתפתחות במגזר הערבי קורמת עור וגידים; פרויקט טמרה קיבל מימון בנקאי ויוצא היום לדרך; הפרויקט יכלול הקמת מרכז מסחרי פתוח בעלות של 62 מיליון שקל
ניצן כהן | 
רני צים (צילום מאיר אדרי)
איש העסקים רני צים הכריז לפני כשלוש שנים על התוכנית האסטרטגית לפיתוח הקבוצה באמצעות הקמת מרכזים מסחריים בערים ערביות. הערים הערביות סובלות ממיעוט מרכזים מסחריים מפותחים מה שגורם לשחקנים בעץ לאבד גישה לכוח קניה משמעותי. רני צים מהראשונים להבין את הסיטואציה המוזרה הזו החליט על הקמה של מספר פרויקטים בערים הללו.
אחד הפרויקטים הראשונים והמעניינים הוא פרויקט טמרה של צים. צים מעוניין להקים על שטח של 15.5 דונם מרכז מסחרי משמעותי שיכלול אזור לוגיסטי וחניות. המרכז המסחרי הזה צפוי בתום הבניה להשתרע על פני שטח של כ-6,700 מ"ר אליהם יתווספו עוד כ-2,700 מ"ר כשטחי שירות והוא יכלול 220 מקונות חניה.

צים החל היום לבנות במגרש הרלוונטי הזה לאחר שהצליח להשיג מימון בנקאי לתחילת העבודות. עלות הבניה מוערכת על ידי רני צים ב-62 מיליון שקל וצפי סיום הבניה הוא לשנת 2024, קרי עוד כשנתיים.
התוכנית של רני צים כוללת הקמה של 5 מרכזים במרכזים הערביים. אחד במעלות תרשיחא עליו מתכנן צים להקים בית מלון. הפרויקט השני הוא באום אל פאחם עליו אמור לקום מרכז מסחרי פתוח ומשרדים שישתרעו על פני 26 אלף מ"ר, הפרויקט השלישי נמצא ברהט, הפרויקט הרביעי נמצא בטירה והחמישי בטמרה.
למעשה רני צים מתמחה בהקמה של מרכזים מסחריים פתוחים. הפרויקט אותו התחיל להקים היום הוא הראשון בפרויקט הכולל של התפתחות הקבוצה במגזר הערבי. רני צים מחזיק ב-54.3% ממניו הקבוצה כשבית ההשקעות מור מחזיק בקצת יותר מ-10% באמצעות קופות הגמל וקרנות הנאמנות של הבית.
חברת הביטוח מחזיקה עבור עמיתי קופות הגמל כ-5.5% מהחברה וקרנות הנאמנות של ילין לפידות מחזיקות 4.36% ממנה.
רני צים סיים את הרבעון השלישי של השנה עם הכנסות של 26 מיליון שקל. היקף המאזן של צים עומד על 2 מיליארד שקל וההון העצמי שלו מסתכם נכון לסוף הרבעון השלישי ב-615 מיליון שקל. שווי השוק של החברה כמעט 390 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה