השוק

הדולר לא עוצר: מתחזק ב-1.7% ונושק ל-3.7 שקל

ההתבטאויות הלעומתיות של הממשלה מובילות את המשקיעים למסקנה שנתניהו-לוין-רוטמן לא מחפשים פשרה ומכאן המסקנה שהמשקיעים מסיקים - לרכוש דולרים; בכיר במערכת הבנקאית: כמות בקשות פתיחת החשבונות בחו"ל שוברת שיאים
ניצן כהן |  2
דולרים (צילום pexels)
החשש מהמהפכה המשפטית שעברה בימים האחרונים בכנסת בקריאה ראשונה כמו גם ההתבטאויות של ראש הממשלה בנימים נתניהו, התבטאויות לעומתיות, מובילות את המשקיעים למסקנה שפשרה לא תימצא בטווח הזמן הנראה לעיין ולכן הם ממשיכים להסתער על הדולר.
אתמול לאחר מקביעת השער היציג הדולר החל להיחלש מעט ונראה היה שהרגיעה חוזרת לשווקים. הבוקר המסחר נפתח לשעה קלה ברגיעה אולם מהר מאוד המשקיעים החלו להזרים פקודות רכישה למערכת הבנקאית והדולר טס לרמה של 3.7 שקל.

גורם בכיר במערכת הבנקאית אמר ל-ice כי כמות בקשות פתיחת החשבונות בחו"ל שוברת שיאים. "בחודש אחד נרשמו בקשות שלא ראינו כמתון בכל שנת 2022" אמר הגורם ודי בכך להבין שמי שפותח חשבון בבנק בחו"ל צריך להמיר את השקלים שלו למטבע המקומי ומכאן אנחנו רואים את ההתחזקות של הלירה שטרלינג והאירו כמו גם וכמובן גם של הדולר מול השקל.
בחדרי העסקאות אומרים שבימים האחרונים מחזורי המסחר במט"ח גדלו משמעותית כך שלא רק שאין מוכרים כי מי שיש לו דולרים לא שש למכור אותם עכשיו אלא שמיעוט ההיצע מביא את הדולר לעלות בשיעור חד בימים האחרונים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עוד כותרות מבית הבנדיטים ממדינת תל אביב (ל"ת)
    אולי מספיק לשקר 02/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    תקשורת
    שמי 02/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עולה 1.07 לא 1.7 יחי ההבדל הקטן
    סגור