השוק

מנכ"ל בית ההשקעות מור: "בלי פשרה עם האופוזיציה, שוק ההון ירד מדרגה"

יוסי לוי, מנכ"ל בית ההשקעות מור ואחת הדמויות המרכזיות בשוק ההון המקומי אומר בראיון ל-ice כי ללא פשרה של הממשלה עם האופוזציה שוק ההון המקומי יקרוס; "אנחנו רואים כל יום לקוחות ששואלים איך אפשר לנהל להם את הכסף בחו"ל וזה הולך ומתגבר"
ניצן כהן |  5
יוסי לוי, מנכ"ל מור השקעות (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
יוסי לוי, מנכ"ל בית ההשקעות מור ואחת הדמויות המרכזיות בשוק ההון המקומי, מזהיר היום בראיון ל-ice שבלי פשרה בין הממשלה לאופוזיציה בנושא הרפורמה המשפטית, שוק ההון יקרוס. "כרגע השוק מגלם סוג של פשרה. יכול להיות שגם במעלה הדרך. אבל אם לא תהיה פשרה, שוק ההון המקומי יקרוס."
לגבי העלאת הריבית אומר לוי כי "השוק ציפה להעלאת ריבית של 0.5% בגלל האינפלציה הגבוהים וגם בגלל זה שהדולר התחזק. ההתחזקות של הדולר אפשרה לבנק ישראל להעלות את הריבית בלי לחשוש שהדולר יילחץ למטה. אני רוצה שתזכור, לא מזמן בנק ישראל אמר שהריבית המקסימלית תהיה 4% ואנחנו כבר ב-4.25% ואנחנו מעריכים שתהיה עוד העלאת ריבית של 0.25%".
איך אצלכם רואים את המהפכה המשפטית, איך התגובות של הלקוחות?
"ישראל במצב לא פשוט. כל יום יוצא מכאן כסף וזה לוחץ את הדולר למעלה. זה מאפשר לבנק ישראל להעלות ריבית בלי לחשוש משער החליפין של הדולר מול השקל". אומר לוי, "אבל אני מבין את השאלה שלך. נכון להיום השוק מצפה שבהמשך הדרך הצדדים יגיעו לסוג של פשרה. ובמקרה שזה לא יקרה, השוק יגיב בחריפות למטה".
בוא נהיה ספציפיים, אתה מדבר על שוק המניות? או האג"ח?
"אני מדבר על כל שוק ההון. פשוט כסף יצא מכאן במהירות ובמכירות מהירות".
הלקוחות נערכים ליציאה מישראל?
"אני רוצה לדבר בזהירות. אני יכול להגיד שבבתי השקעות יש כל היום פניות של לקוחות ששואלים איך לפתוח חשבונות בחו"ל. איך מנהלים השקעות בחו"ל וכן הלאה".
כמה חמור המצב?
"אני רוצה שתבין", מספר לוי, "כל יום יש פניות של לקוחות שואלים איך לפתוח תיקים בחו"ל. יש עכשיו הרבה נציגים של בנקים זרים בישראל. יש מדינות ובנקים שקל מאוד לפתוח בהם חשבונות וזה חוצה מגזרים וחוצה משקיעים. גם אנשים שלא חשבו על זה אף פעם שואלים שאלות חלקם העבירו, חלקם מעבירים וחלקם יעבירו צריך לראות בימים הקרובים מה קורה ונראה התגברות של המהלך הזה. "אחת השאלות ששואלים אותנו וזה הגיע פתאום, זה אם יש סיכוי שהממשלה תעצור העברת כסף לחו"ל. לא הגענו? מי העלה על דעתו שאי פעם ישאלו שאלות כאלה. זה מראה פניקה וחוסר וודאות וזה מביא לכך שכל יום יוצא מכאן כסף".
על כמה כסף אנחנו מדברים שיוצא לניהול השקעות בחו"ל?
"מדובר על סדר גודל של 100 מיליון דולר ביום. אתה צריך להבין לנו, אבל זה לא מאפיין רק אותנו אלא כל בית השקעות מגודל מסוים מחזיק מערך ניהול השקעות בחו"ל באמצעות בנקים זרים. זה לא שאנחנו מפסיקים לנהל את הכסף אלא הכסף עובר מבנק ישראלי לבנק זר ושם אנחנו ממשיכים לנהל אותו ללקוח ומטבע הדברים ההשקעות מבוצעות באפיקים שהם לא בישראל".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    קחו את הכסף החוצה לדולר בלטה או חו"ל לפני שיהיה מאוחר מ (ל"ת)
    מאיר 02/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 4.
    מה אתה מקשקש. גם אתה שמאלן??
    דפי 02/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבל שהעברתי את הפנסיה אליכם
    סגור
  • 3.
    ירד מדרגה ואז יעלה שתי מדרגות
    אריה 02/2023/21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ואח"כ תאכלו את הכובע
    סגור
  • 2.
    יוסי לא מחרטט
    מיקי 02/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שווה להקשיב למנהל הכי מצליח בישראל כרגע שמדבר כלכלה נטו
    סגור
  • 1.
    אבל מנכל הפניקס אמר .....
    אבי 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ילד מנכל הפניקס הזה
    סגור