השוק

עסקת הענק בעולם התעופה: זו החברה שרכשה מאות מטוסים

אייר אינדיה ביצעה רכישת ענק של 470 מטוסים מאיירבוס ובאוינג. מדובר בעסקה השלישית בגודלה בהיסטוריה של חברת המטוסים
מערכת ice | 
אייר אינדיה (צילום shutterstock)
שוק התעופה העולמי עוד מתאושש מימי משבר הקורנה שהכו בו באופן אנוש. עדות בולטת לשיפור המצב התקבלה בימנים האחרונים במהלכן פורסם בפיננשל טיימס כי חברת התעופה ההודית אייר אינדיה רוכשת 470 מטוסים מאיירבוס ובואינג, באחת מעסקאות הרכישה הגדולות ביותר בתעשיית התעופה.
בפייננשל טיימס דיווחו כי חברת התעופה מתכוונת לרכוש מאיירבוס 40 מטוסי A350 לטיסות ארוכות ועוד 140 מטוסי A320neo ו-70 מטוסי A321neo, ואילו מהיריבה האמריקאית בואינג היא רוכשת 190 מטוסי 737 מקס, 20 מטוסי 787 ו-10 מטוסי 777X, ויש לה את האפשרות לרכוש 70 מטוסים נוספים מהחברה. עוד דווח כי המטוסים ישלחו לאייר אינדיה לאורך השנים הקרובות, כש-6 המטוסים הראשונים מאיירבוס יסופקו עד סוף השנה.
המחיר הנקוב עבור המטוסים שהוזמנו מבואינג מסתכם ב-34 מיליארד דולר. אולם, חברות תעופה לרוב מקבלות הנחות של עד 50%. מנגד באיירבוס לא חשפו את התנאים הפיננסיים של העסקה. חרף העמימות היחסית, מדובר בעסקה השלישית בגדולה בהיסטוריית בואינג מבחינת שווי ולשנייה הגדולה ביותר מבחינת כמות.
מנכ"ל איירבוס שיבח את העסקה וכינה אותה היסטורית. "השעה בשלה להודו להפוך למרכז בינלאומי", אמר. לפי איירבוס זו תהיה הפעם הראשונה שמטוס A350 יטוס בשמי הודו.  חברה נוספת שתרוויח לא מעט מהעסקה הטרייה כי רולס רויס הבריטית שמייצרת את המנועים של מטוסי ה- A350, והיא תיצור 450 משרות ייצור בבריטניה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה