השוק

תל אביב: נפילות בבורסה; מניות הבנקים צוללות

ירידות שערים חדות נרשמות הבוקר בבורסה; ביום שישי הדולר זינק בכ-1% וחצה את הרמה הפסיכולוגית של ה-3.5%; תשואות האג"ח עולות משמעותית; התשואות של הממשלתי השקלי הקצר דוהרות ל-4%
ניצן כהן |  8
בורסת תל אביב (צילום vecteezy, פלאש 90/ אדם שולדמן)
ירידות שערים חדות נרשמות בפתיחת שבוע המסחר בבורסה וזאת יום אחד בלבד לפני ההצבעות על המהפכה המשפטית. ביום שישי האחרון זינק הדולר בכ-1% וחצה את הרף הפסיכולוגי של ה-3.5 שקל לדולר. גורם בכיר באחד מחדרי המסחר הגדולים בישראל אומר הבוקר ל-ice שהוא לא מוציא מכלל אפשרות שהדולר יטוס לאזור ה-3.6 שקל כבר בזמן הקרוב.
באופן עקרוני קשה לנתח את מה שקורה בבורסה במנותק מהמשבר הפוליטי ומההידרדרות הפוטליטית בישראל. מחר יתחילו ההצבעות על חוקי המהפכה המשפטית ונראה שכל מי שיכול נערך ליצאה של כסף מהארץ. לא מדובר רק בחברות ההייטק אלא מדובר במשקיעים גדולים ואף משקי בית שמחזיקים תיקי השקעה פעילים.

כדי להבין את התנהגות המשקיעים היום בבורסה צריך להסתכל על שני גורמים: מניות הבנקים שחביבות על המשקיעים המוסדיים הגדולים והמשקיעים המוסדיים הישראלים ועל הנעשה בשוק האג"ח.
מניות הבנקים הגדולים מאבדים הבוקר גובה ובשיעורים משמעותיים. מדד מניות הבנקים יורד ביותר מ-2%. מניית לאומי מובילה את הירידות בבורסה שהיא מאבדת כמעט 3%, את הירידה השניה בגובהה מספקת מניית מזרחי טפחות ורק אחר כך פועלים שמאבדת קצת יותר מ-2%.
הירידות במערכת הבנקאית מיוחסת לשני גורמים: הגורם הראשון הוא הוצאת כסף מהמערכת הישראלית מה שיביא לאובדן הכנסות, בטח בטווח הקצר. הסיבה השניה היא החשש מפני גלישה מהירה למיתון של הכלכלה הישראלית בעיקר בשל העובדה שבנק ישראל עשוי לחזור להאיץ את העלאת הריבית כדי לשקף את הסיכון של הכלכלה המקומית טוב יותר וזה אומר פגיעה משמעותית בבנק לאומי שנחשף יותר מידי לשוק הנדל"ן הישראלי (שוק הנדל"ן פגיע מאוד לריבית) ובנק מזרחי שחשוף מאוד לשוק המשכנתאות.
תשואות האג"ח הממשלתי עולות בשיעורים ניכרים הבוקר ואלה מושכות את את התשואות על האג"ח הקונצרני לרמות שמכבידות מאוד על הפירמות. כדאי לשים לב לאג"ח השקלי הממשלתי הקצר (מח"מ1.1) שם התשואה נוסקת לרמה גבוהה -3.8%, רמה מבהילה אבל ברמה הזו מופיעים הבוק קונים וממתנים את המגמה.
האג"ח הממשלתי השקלי הבינוני (מח"מ 3.95) יורד בשיעור חד והתשואה עליו עולה ל-3.58%. כדאי לשים לב לנפילות באג"ח הממשלתי הארוך (מח"מ 12.59 ומח"מ 15.87) שם התשואות עולות לרמה של 3.594% ו-3.651% וזה מתחיל להדאיג.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    קישקוש
    אזרח כנה 02/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הנדסת תודעה בגרוש מעניין מה היה דחוף לפרסם ירידות שערים דבר שקורה שבוע כן שבוע לא בבורסה דוקא עכשיו...
    סגור
  • 6.
    ליצנים
    ישראל 02/2023/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    פתאום כל אחד פרופ לבורסה יליצנים היום חזרה לעצמה
    סגור
  • 5.
    תמיד האזרח הקטן הוא המפסיד
    אזרח 02/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כי כל זה משחק של בנקים לגנוב את אזרחי מדינת ישראל
    סגור
  • 4.
    בסוף אין שום ירידות. די להנדס תודעה (ל"ת)
    איש 02/2023/12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 3.
    היידה ביבי. נוח לך בכיסא ביבי? (ל"ת)
    אני 02/2023/12
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 2.
    מי צריך בורסה, היום משקיעים באברכים וקמעות ברוך ה' .. (ל"ת)
    ביב ושות' - הריסות ב 02/2023/12
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 1.
    זה הזמן לאסוף סחורה (ל"ת)
    דרום 02/2023/12
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • בהחלט
    חיש גז 02/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הימור בטוח! (אם יש כזה דבר, הימור בטוח, אז זה זה
    סגור