השוק

פסגות על וול סטריט: "לטווח הארוך - לקנות ולשכוח"

אורי גרינפלד, האסטרטג הראשי של בית ההשקעות פסגות אומר שה"קרב" בין הפדרל ריזרב למשקיעים נפתח מחדש כשהעליות בשווקים מפריעות לפדרל ריזרב לפעול באופן מייטבי לבלימת האינפלציה
ניצן כהן |  1
אורי גרינפלד, פסגות (צילום רמי זרנגר, ויקיפדיה)
"עבור לא מעט משקיעים (במיוחד כאלו שנולדו אחרי שנת 1985), האמרה המפורסמת "אל תלחם בפד" היוותה עד השנה האחרונה מעין משפט זן. הפד הרי הוא זה שמזרים לשווקים נזילות אינסופית ועוזר לכולם להרוויח אז למה שנרצה להילחם בו? שנת 2022 החזירה את המשמעות המקורית לאמרה הידועה כאשר הפד היה נחוש להילחם באינפלציה והעלה את הריבית באופן חד בהרבה מכפי שהמשקיעים ציפו, מה שהוביל כמובן לירידות חדות בשוקי האג"ח והמניות" אומר היום אורי גרינפל האסטרטג הראשי של בית ההשקעות פסגות.
"היום, הקרב בין הפד לשווקים נפתח מחדש כאשר העליות בשוקי המניות והאג"ח בתקופה האחרונה הביאו לשיפור משמעותי בתנאים הפיננסיים שחזרו לרמתם מאוגוסט 2022 כשהריבית עמדה על 2%.

"השיפור בתנאים הפיננסיים עלולים להקשות על מדיניות הפד לפעול באופן מיטבי ולכן עולה השאלה עד כמה בפד יהיו נחושים לפעול באופן נחוש יותר ולהפתיע שוב את השווקים? כפי שרשמנו בפסקה מעלה, להערכתנו הנחישות של הפד הולכת ודועכת ככל שהזמן עובד, האינפלציה מאטה והכלכלה נכנסת למיתון.
"לאחר שביום רביעי האחרון הפד העלה את הריבית ברבע אחוז בלבד, על מנת לחזור להעלאות ריבית מהירות יותר בפד יצטרכו לראות עדויות ברורות להאצה משמעותית בקצב העליה בשכר ובאינפלציית השירותים (ללא דיור). במילים אחרות, המיתון, גם אם הוא לא חריף במיוחד, יעשה את העבודה הנדרשת מבחינת מדיניות הפד והמשקיעים מבינים זאת.
"נכון, בין זה לבין עליה של כמעט 15% בנאסד"ק מתחילת השנה יש כנראה פער אבל פה נכנס מטבע לשון אחר שבשווקים אוהבים והוא "התלהבות לא רציונאלית" (Irrational exuberance). במטבע לשון זה השתמש יו"ר הפד לשעבר אלן גרינספאן כדי לתאר את התנהגות המשקיעים בדצמבר 1996, תוך כדי התנפחות בועת הדוט.קום. במבט לאחור, גרינספאן אולי צדק בטווח הקצר אבל מאז דצמבר 1996 ואפילו מאז שיא הבועה ב-1999 השווקים עלו במאות אחוזים כך שבטווח הארוך רק ביטוי אחד עובד והוא: "לקנות ולשכוח"" אומר גרינפלד במסר למשקיעים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה לא אוטומטי
    הראל 02/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה שעבד בעבר קשור לתנאים שקרו השוק לא אוטומטי עולה
    סגור