השוק

בנק לאומי בטוח: "הריבית תישאר גבוהה לאורך זמן"

לאחר שאמש (רביעי) הבנק הפדרלי של ארה"ב אישר את התחזיות המוקדמות והעלה את הריבית ב-0.25%, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, ד"ר גיל בפמן, מדגיש כי הריבית הגבוהה כאן בשביל להישאר
מערכת ice |  2
גיל בפמן הכלכלן הראשי של בנק לאומי (צילום אורן דאי, פלאש 90, Magma Images)
בהתאם לתחזיות המוקדמות העלה הבנק הפדרלי של ארה"ב את הריבית ב-0.25% לשיעור של 4.75%. בהודעת הפד נאמר כי האינפלציה מתמתנת, אך המלחמה באוקראינה גורמת לשיבושים כלכליים.
הכלכלן הראשי של בנק לאומי, ד"ר גיל בפמן, התייחס להחלטה זו של הבנק הפדרלי וציין כי "העלאת הריבית הנוכחית, בשיעור מתון יחסית לצעדים קודמים, נועדה לאפשר לוועדת השווקים הפתוחים להמשיך ולבחון את השפעות הצעדים עד כה. ברקע להחלטת הריבית ישנם אינדיקטורים שמצביעים על צמיחה מתונה יחסית, אך עם שוק עבודה חזק ושיעור אבטלה שנותר נמוך. כמו כן, עלויות ההעסקה ממשיכות לעלות בקצב מהיר.

"חולשת הצמיחה בולטת בעיקר בענפים רגישי ריבית ובפרט בענף הנדל"ן למגורים. יו"ר הפד צופה האטה של הצמיחה והיחלשות בשוק העבודה, אך מעריך שניתן להמשיך ולהפחית את האינפלציה בהדרגה, זאת מבלי לפגוע בצורה קשה מדי במשק. הוא מעריך שצמיחת המשק האמריקאי תהיה חיובית בשנת 2023".
בנוגע לאינפלציה, שהתמנותה גררה עימה עליה מתונה בריבית מסר בפמן – "האינפלציה נחלשה, אך רמתה עדיין גבוהה יחסית והפד ער לסיכוני האינפלציה שעדיין נותרו. כמו כן, ירידת האינפלציה איננה נרחבת מספיק ויש צורך שירידת האינפלציה תגיע למרכיב השירותים, לו משקל עיקרי בסל הצריכה הפרטית. ציפיות האינפלציה ירדו, אך אין בכך די בכדי לעצור את מהלך עליית הריבית, ויו"ר הפד מדגיש את הצורך בהפחתה מהירה של האינפלציה בפועל לרמת יעד האינפלציה.
"היו"ר הדגיש את הסכנות שבשינוי המדיניות חזרה לרמה פחות מצמצמת בטרם עת, ככל הנראה תוך אי הפחתת הריבית ב-2023. מבחינתו, החשש מפני מהלך מתון מדי על העלאות ריבית ואי ירידת האינפלציה ליעד בצורה מתמידה גובר על החשש מפני צמצום יתר. לכן, הפד עדיין צופה עליות נוספות בריבית, ככל הנראה עוד שני צעדים של 25 נ"ב כל אחד, זאת על מנת להחזיר את האינפלציה ל-2% לאורך זמן. כמו כן, היו"ר הדגיש את פרק הזמן שלוקח למדיניות המוניטרית להשפיע ובזה ישנה רמיזה נוספת לכוונה לשמירה על הריבית ברמה גבוהה יחסית לאורך זמן".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ריבית גבוהה כמה שיותר זמן
    טל 02/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זה אינטרס ברור של הבנקים
    סגור
  • ריבית גבוהה זה מצוין, זה מה שיגרום לירידת
    רעיה 02/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחירי הדיור
    סגור