השוק

הנפגעים הגדולים של 2022? חוסכי הגיל השלישי איבדו 10.6 מיליארד שקל

בין הנפגעים הגדולים ביותר של שנת 2022 בזירת החיסכון הפנסיוני הם כנראה בני הגיל השלישי ואלו מעל גיל 50 שנפרדו מסכום מצטבר של 10.6 מיליארד שקל. מצבם גרוע אף יותר כי לעומת אחרים הם לא יכולים להשלים את החוסר במספר שנות עבודה נוספות
מערכת ice | 
פנסיה (צילום pixabay)
שנת 2022 הייתה לא פשוטה כלכלית עבור רבים ובין היתר עבור החוסכים ברחבי הארץ. בין החוסכים שאיבדו הכי הרבה היו דווקא הגמלאים במסלולי החיסכון הפנסיוני, שגילם מעל 50, שספגו הפסדים בסך 10.6 מיליארד שקלים. 
על פי 'כלכליסט', ההפסדים הגדולים מתחלקים לשניים, כאשר המסלול לטווח הגילים של 50-60 איבד 8.9 מיליארד שקלים במצטבר. התשואה הייתה שלילית ועמדה על 8.4%. מסלול החוסכים מעל גיל 60, שכבר רובם נמצאים בגמלאות, איבדו 2.7 מיליארד שקלים עם תשואה שלילית של 6.7%.
עם זאת, המצב של הקבוצה הראשונה אינה שונה מאד משאר החוסכים בשוק. עם זאת, החוסכים מעל גיל 60 נפגעו יותר בעקבות גילם המבוגר וקרבתם לגיל פרישה או עצם העובדה שהם כבר הפסיקו לעבוד. משמע, אין להם דרך לכסות באמצעות מספר שנות עבודה נוספת על ההפסדים שספגו. אורי קרן, מנהל ההשקעות במור גמל ופנסיה, טוען כי הקרנות הללו מנוהלות יותר מדיי כמו קרנות השתלמות ולכן דווקא כדאי לנהל אותן בצורה פחות אגרסיבית.
מבחינת הצפי למצב השוק בעתיד קרן מוסיף: "בעולם של צריכה גבוהה ושיעורי תעסוקה גבוהים, אתה צריך להקטין בחדות את הביקושים כדי להוריד את האינפלציה באופן משמעותי וזה אמור להתבטא במחירי החברות לאורך זמן. לכן עדיין השוק לא נראה לנו אטרקטיבי במיוחד. אנחנו כן מגדילים עבור החוסכים את החשיפה לאג"ח קונצרני ששב להיות אטרקטיבי בעקבות עליית הריבית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה