השוק

הכרישים של קשת 12 נלחמים: האם עולם ההייטק בסכנה?

יזמי ההייטק שהתרגלו לויכוחים ביניהם על השקעות בתוכנית "הכרישים", מצאו את עצמם משני צידי המתרס דווקא בסוגיה פוליטית: האם הרפורמה במשפט של שר המשפטים יריב לוין תפגע בחברות ההייטק בישראל?
מערכת ice | 
זוהר לבקוביץ דובי פרנסס (צילום מסך קשת 12 יחצ)
הרפורמה במשפט של יריב לוין ממשיכה לעורר סערה, והשבוע לאחר מחאת עובדי ההייטק שגם שבתו, המשיך המצב להחריף עם החלטתה של מייסדת פאפאיה גלובל, עינת גז, להוציא את כספי המשקיעים בישראל. הכרישים של קשת 12 שעולמם לרוב ביזמות, מצאו את עצמם בעמדות מנוגדות.
הכריש זוהר לבקוביץ' התראיין כמה פעמים השבוע בנושא, ואף היה במחאת עובדי ההייטק השבוע והתבטא מספר פעמים בנושא והזהיר כי "עבדנו 35 שנה להגיע למה שהגענו אליו בהייטק הישראלי וזה יכול בשנייה להיעלם לנו".
לדברי משקיע ההון הישראלי, הוא גאה בכך שעובדי ההייטק מביעים את עמדתם: "זו דאגה אמיתית למה שקורה במדינה, ואנחנו מרגישים שהענף שלנו הולך לחטוף מאוד חזק וזה ישפיע על כל המדינה", אמר בראיון לנטעלי שם טוב ב'מהדורה ראשונה' של קשת 12, והוסיף כי חברות גלובליות מאוד רגישות למצבים פוליטיים כאלה וחוסר שקט: "לי כמשקיע קשה להשקיע במדינות שיש בהן חוסר יציבות. אנחנו מתחילים לשמוע את זה, יש כבר חברות שחושבות פעמיים לפני שהן נכנסות לישראל. זה עוד לא גל, אפשר לשנות ולתקן, אבל חייבים לפעול".
מאידך, החלטת חברת הטכנולוגיה פאפאיה גלובל להוציא את כספה מישראל בעקבות פעולות ממשלת נתניהו החדשה שנועדו להחליש את מערכת המשפט, הובילו את דובי פרנסס, משקיע בחברה באמצעות קרן גרופ 11, להתבטא דווקא נגד הצעד.

"לעיתים משקיעי הון סיכון ומנהלי חברות שוכחים מי בעל הבית אז אני רוצה להזכיר לכולנו - בעל הבית שלנו הוא האדם הפרטי, בעל פוליסת הפנסיה. זה הכסף שלהם, לא שלי, לא של Group 11, לא של קרן הפנסיה ולא של חברת הפורטפוליו", כתב פרנסס.
לדברי הכריש: "זה נכון שלמנכ״ל/ית זכות מלאה לנהל את כספי החברה באיזה בנק שימצאו לנכון והבורד לרוב לא נדרש במעורבות בהחלטה כזו. אבל זה לא אומר שאפשר להשתמש בחשבון בנק ככלי מקח ניגוח ואמירה פוליטי".
לסיכום, כתב משקיע הון-סיכון הישראלי כי "אני אישית מלא הערכה מקצועית לעינת ומלא הערכה אישית לרצונה להביע את עמדתה הפוליטית. אבל אני ממש לא תומך במהלך הזה, זו בעיני לא הדרך להביע עמדה פוליטית אישית, זה בעיני רק מוביל להמשך הפילוג בעם. תפקידה של תעשיית ההייטק (שלרוב מנותקת) זה לגשר בין כולם ולתת הזדמנות אדירה לרווחה כלכלית לכל מי שחפץ בכך".
 
מתוך תוכנית הכרישים בקשת 12
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה