השוק

נוטניקס חוזה את 2023: אלו המגמות שישפיעו על ההייטק השנה

חברת נוטניקס, הפועלת בתחום הענן, מפרסמת את התחזיות שלה לשנת 2023 וחושפת כיצד המלחמה באוקראינה תביא לחיסכון באנרגיה וכיצד המנהלים בחברות ההייטק יבצעו את הבחירות שלהם בשנה הקרובה
מערכת ice | 
אבטחת ענן (צילום freepik)
חברת נוטניקס הפועלת בתחום ריבוי העננים ההיברידי מפרסמת היום (חמישי) את התחזיות של לשנת 2023 ובהן שלוש מגמות עיקריות בתחום הקיימות, מגמה כללית של מעבר לענן וביקוש לפתרונות התייעלות בקרב חברות הייטק.
ראשית החברה חוזה כי המיתון המתקרב יאותת לחברות שעליהן לעבוד עם מספר ספקי ענן וזאת במטרה להקל על הניידות בין אותם עננים, להפחית בעלויות ובמקביל על מנת להתייעל בביצועים. יתרה מכך, באותה מסגרת החברות יעדיפו פתרונות טכנולוגיים שיביאו לחיסכון בעלויות ולכן החברות שיאפשרו פתרונות כאלה גם ישגשגו במסגרת המיתון.
השלכה נוספת של השאיפות הללו יציגו מגמה של האצה במיזוגים ורכישות של יצרניות טכנולוגיה. חברות מחוסרות מודל עסקי ברור ואופק כלכלי יקבלו כנראה הערכות שווי נמוכות, מה שדווקא יהפוך אותן לאטרקטיביות לרכישה.
בתחום החיסכון קיים גם נושא החיסכון באנרגיה והקיימות וזאת בעקבות לקחים מהמלחמה באוקראינה. לאחרונה שיתפה בנושא ונדי פייפר, ה-CIO של נוטניקס, ואמרה: "המשבר העולמי באספקת אנרגיה יגרום לארגונים לחשוב מחדש על מודלים של תשתית ה-IT שלהם תוך התחשבות רבה יותר בצריכת החשמל ובטביעת הרגל הפחמנית שלהם. כיום נאמר לארגונים להיות יותר חסכוניים בצריכת האנרגיה שלהם, גם מסיבות של קיימות וגם בשל צריכה מוגברת של חשמל כאשר יש משבר אנרגיה. ניתן לראות שינוי מהותי בהחלטות לרכישת IT באירופה, כאשר חברות באירופה שמות דגש גדול יותר על האופן שבו הטכנולוגיה תוריד את עלויות האנרגיה".
לכך היא הוסיפה: "ספקיות הענן, המחזיקות מרכזי נתוני גדולים, הם אמצעי אחד בדרך לחסכון. במקום שכל חברה תנהל חוות שרתים משלה, ספקיות הענן מספקות קורת גג אחת לאלפי ארגונים יחד. מרכזי נתונים אלו תוכננו על מנת לספק מהירות וביצועים, אך לצד זאת הם גם מנצלים ביעילות את משאבי המחשוב שלהם ומוציאים מהם את המקסימום באמצעות טכנולוגיות כמו וירטואליזציה של שרתים, טכנולוגיות קונטיינרים ואמצעים נוספים לחסכון בנפח אחסון וצריכת כוח מחשוב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה