השוק

קרפור בדרך לשינויים: אלקטרה צריכה במגעים להכנסת שותף

אלקטרה צריכה מנהלת מגעים ראשונים להכנסת שותף לקרפור לפי שווי של 900 מיליון שקל; אלקטרה מעוניינת לשמור על השליטה ברשת ורוצה לקנות את חלקו של נחום ביתן ברשת
ניצן כהן |  1
רשת קארפור (צילום shutterstock)
אלקטרה צריכה מנהלת מגעים להכנסת שותף לקרפור לפי שווי חברה של 900 מיליון שקל. במסגרת המגעים אלקטרה עומדת על כך שתישאר בעלת השליטה ברשת. הכנסת השותף לקרפור נועדה לייצר כמות מזומנים מספיקה בחברה כדי לפרוש טוב יותר את סניפי קרפור ולמממש את האופציה שמחזיקה החברה לרכוש את חלקו של נחום ביתן ברשת.
קרפור החלה בפרישת הסניפים שלה על תשתית הסניפים של יינות ביתן ומגה אולם במהלך העבודות התגלה לאלקטרה צריכה שאם היא רוצה נתח שוק סביר פלוס היא זקוקה להשקעה גדולה הרבה יותר מכפי שחשבה קודם ומכאן המגעים להכנסת שותף שייקח חלק בהוצאות.

באופן עקרוני לא ברורה כרגע זהות השותף אם מדובר במשקיע אסטרטגי שיכול להיות ידרש לאישור הרגולציה או משקיע פיננסי שאז לא ברור לאיזו תשואה הוא מצפה מהשקעה ברשת מזון שיכולה להניב במקרה הטוב תשואה חד ספרתית נמוכה.
כאן המקום לציין כי ענף קמעונאות המזון הוא מוטה תמונת המקרו ומכאן אם אכן הכלכלה הישראלית תגלוש להאטה/ מיתון היכולת של רשת כזו לייצר תשואה עודפת היא מוגבלת מאוד ולכן המגעים להכנסת שותף לקרפור מוגבלים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בקיצור עוד לא פתחו וכבר צרות
    בלעהההה 01/2023/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הרשת עדיין לא רצה, רוב ההלוואה הראשונה עף על הוצאות תפעול וסניפים בקושי נפתחו, אלקטרה מתחילים להסתבך עם השקעה גרועה, ובוחש שם בקדרה נחום ביתן, שמי שמכיר את רשת ינות ביתן יודע שהאיש הזה אפס טוטאלי בניהול. רשת יינות ביתן זוועת עולם. לא סתם הרשת קרסה. בקיצור. תשכחו מכניסה של קארפור לישראל, וזה לא חדשה מצערת, זה בכלל לא מעניין. מה שמעניין הוא שהחוב של האחים זלקינד עולה ומטפס לכיוןן מליארד שקל, ולי יסגרו את החשמל בגלל חוב של 2,000 שקל
    סגור