השוק

גורמי אכיפה: חקירת ההונאה במערכת הבנקאית מתרחבת לבנקים נוספים

חקירה ההונאה באחד הבנקים הגדולים מתרחבת ומעלה כי עוקץ הלקוחות היה חוצה מערכת; הבנקים נדרשו להוציא הודעה ללקוחות להיזהר מהודעות שנחזות להודעות בנקאיות ובכל מקרה של חשד הונחתה המערכת להעביר את המידע במהירות למשטרה
ניצן כהן |  3
בנקים (צילום Magma Images)
חקירת הונאת לקוחות אחד הבנקים הגדולים מתרחבת וגורמי אכיפה מסרו הבוקר ל-ice כי ההתפתחויות בחקירה מגלות כי לא מדובר בעוקץ של לקוחות בנק ספציפי אלא מדובר בהונאה חוצת המערכת הבנקאית.
מטבע הדברים לא ניתן להרחיב את השיח אודות החקירה התנהלת במשטרה אך מה שכן ניתן להגיד זה שבתקופה האחרונה פרץ גל של הונאת לקוחות בנקים כשאנשים קיבלו הודעות שנחזות להודעות רשמיות של הבנקים, שאבו פרטים אישיים וגנבו כסף מהלקוחות. ככל שהחקירה הסתעפה התברר כי היקף התופעה חוצה מערכת בנקאית ומדובר בסכומים לא קטנים ומכאן נכנסה המשטרה לפעילות אגרסיבית יותר שכללה מעצר של 5 חשודים כש-2 חשודים הוארך מעצרם ו-3 נשלחו לביתם בתנאים מגבילים.

כך או אחרת, המשטרה פנתה למערכת הבנקאית בבקשה כי זו תעדכן את הלקוחות כי הפעילות הזו קיימת מתוך כוונה כי אם יש לקוחות נוספים של המערכת הבנקאית שנעקצו ולא שמו לב או לחילופין טרם התלוננו, יעשו זאת וכך המשטרה תוכל להעמיק את חקירה.
בשלב זה החקירה עדיין מתנהלת. יש לציין כי בשנה האחרונה היו מספר גלים של הונאות במערכת הבנקאית כשאחד השיאים היה התחזות של גורמים עברייניים לשוטרים וקציני משטרה תוך הצגת תעודות מזהות מזוייפות ועל ידי כך לעקוץ ישראלים שחשבו כי משתפים פעולה עם המשטרה.
צריך לזכור שהמערכת הבנקאית עצמה מנטרת כל הזמן את המערכות שלה כדי לזהות הונאות וכן הלאה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    כספים
    ציקו 01/2023/18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אימי למדה אותי.כספים,זה רק בבנק לבוא רגלית לבנק ,ולבצע הכל בשיח 4 עיניים.בלי שום אפליקציה,ביט,שמית,או העברות דרך האתר.
    סגור
  • 2.
    כן התקשרו אלי
    עידן שדה 01/2023/18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אמרו לי לסדר משהו בחשבון ולתת להם פרטים. אמרתי להם שהם יכולים לשבת לי על העוגה, ועוד השבתי להם שפעם הבאה שהם מנסים לעקוץ אותי, אני יעקוץ אותם בחזרה.
    סגור
  • 1.
    בנק זו הונאה
    בנק זו הונאה 01/2023/18
    הגב לתגובה זו
    4 2
    בנק זו הונאה
    סגור