השוק

סופה של תה״ל: החברה הגישה בקשה להקפאת הליכים

חברת תה״ל (תכנון הולכת מים לישראל) קרסה והגישה בקשה להסדר נושים שכולל הקפאת הליכים; אם ההסדר יאושר תשתחרר קרדן מהנטל של תה״ל
ניצן כהן | 
מניות (צילום vecteezy)
חברת תה״ל (תכנון הולכת מים לישראל) נקלעה לחדלות פירעון והגישה בקשה לבית המשפט להסדר חוב והקפאת הליכים למשך 60 יום. ההסתבכות של החברה, מהמובילות בעבר בישראל בעבודות הנדסיות בתחום המים החלה כשהחברה פנתה לפעילות בינלאומית.
תה"ל גיבשה מתווה למכירת נכסי החברה ולפירעון חובותיה. החברה קיבלה בשבועות האחרונים הצעות לרכישת נכסיה העיקריים, ולאחר מו"מ ותהליך של טיוב הבקשות, פנתה היום לבית המשפט בבקשה לעיכוב הליכים למשך 60 ימים, בהסכמת הנושים, לשם ביצוע הסדר חוב בחברה, על מנת למקסם את שווי נכסיה ולטובת בעלי העניין בחברה כולם.
תה"ל פועלת מאז 2018 בסביבת חדלות פירעון, לאחר שנקלעה לקשיים כתוצאה ממהלכים שביצעה ההנהלה הקודמת להתרחבות פעילות החברה בחו"ל. מהלכים אלו כשלו והסבו הפסדים כבדים לחברה. לפני כ-4 חודשים נטלה הנהלת חברת האם קרדן NV את המושכות לידיה, והצליחה לקבל הצעות לרכישת נכסיה העיקריים של תהל, להגיע להסכמים עם הרוכשים ולהגיש בקשה לעיכוב הליכים לבית המשפט בהסכמת הנושים, על מנת להביא להסדר כולל של החובות. תהל מפעילה כיום פרויקטים לאומיים ובינלאומיים והקפאת ההליכים נדרשת על מנת להעביר את הפעילויות באופן שוטף ובצורה טובה לרוכשי הנכסים השונים.

כחלק ממתווה הסדר החוב נחתם הסכם עקרונות עם קבוצת גלבוע לרכישת פעילות חטיבת ההנדסה שכוללת העברת פרויקטים ומרבית מהעובדים של חטיבת ההנדסה שירצו בכך, לגלבוע, זאת בתמורה לקליטת חלק משמעותי מעובדי חטיבת הנדסה, תשלום בגין חובות עבר של קבלני חטיבת ההנדסה (שלא ניתן לבצע את רכישת החטיבה ללא המשך היחסים עימם) בסכום המוערך בכמיליון שקל ושמירה על רצף עבודה מול ספקי חטיבת הנדסה.
כמו כן תהל חתמה על הסכם מפורט ומחייב לרכישת זכויות החברה בסיתהל (מטמנה), עם קבוצת אלייד, שהציעה סך של כ-55 מיליון שקל בתוספת התאמה (המוערכת בכ-11.5 מיליון שקל) ובניכוי כיסוי מרבית התחייבויות המטמנה. ההסכם כולל התחייבות לתשלומים נוספים בהיקף של עד 12 מיליון שקל, בהתאם להתקיימות תנאים שונים שסוכמו בין הצדדים.
בנוסף התקבלה הצעה מטעם אלייד לרכישת זכויות החברה בחברת ההנדסה והפרויקטים בתחום הגז והנפט TMNG שטרם הבשילה להסכם מחייב. ולמימוש של נכסים נוספים, טיפול בגביית חובות, הפעלת הפרויקטים הבינלאומיים על ידי צוות מצומצם והמשך מו"מ למציאת גורם שלישי שיסיים את הפרויקטים הבינלאומיים על מנת להשיב את הערבויות למערכת הבנקאית. 
במסגרת הבקשה לעיכוב הליכים, אשר הוגשה על ידי עו"ד אמיר ברטוב, מוצע למנות את אברהם קמינסקי למנהל ההסדר. סיום ההסדר ישפר את מאזן קרדן NV ויאפשר למנהליה לחזור לנהל את עסקי קרדן עצמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה