השוק

עפר קליין מקבוצת הראל: תחזית בנק ישראל אופטימית מדי

עפר קליין, מקבוצת הראל, חוזה שעליית הריבית הבאה תהיה בהיקף רבע האחוז וכי גם זו לא תהיה האחרונה. עם זאת, התחזית של הבנק לשנת 2024 קליין אומר - אופטימיים מדי
מערכת ice | 
עפר קליין (צילום יונתן בלום, shutterstock, Magma Images)
לאחר שבנק ישראל הודיע על העלאת הריבית ב-0.5%, רמת הריבית הגיעה לרמה הגבוהה ביותר מאז שנת 2008 והבנק אף רמז שזו גם לא הפעם האחרונה. בהתאם לכך, עפר קליין מקבוצת הראל חוזה כי ההעלאה הבאה באמצע פברואר תביא לעלייה נוספת של רבע נקודת האחוז, כשגם זו לא תהיה האחרונה.
לצד העלאת הריבית, הבנק עדכן כלפי מטה את התחזיות לשנת 2023 לרמה של 2.8%, ביחס לתחזית של הראל אשר עומדת על 2.5%. יתרה מכך הראל מסכימים עם תחזית בנק ישראל שהאינפלציה לא תחזור לגבול של 3% עד לסוף השנה. עם זאת, קליין לא מסכים עם תחזית הבנק לשנת 2024 ומציין כי התחזית אופטימית מדי. הצפי בהראל הוא צמיחה נמוכה יותר בשוק ושיעור אבטלה גבוה מהצפי של 4%.
בנוסף, קליין צופה כי תחזית הבנק לגירעון הממשלה ברמה 2% הינו דבר אפשרי. עם זאת הוא מוסיף שההסכמים הקואליציוניים הופכים זאת לפחות סביר לשנת 2024 אך ייתכן והצרכן כן יוכל לקבל ריביות אטרקטיביות יותר על חסכונות והשקעות.
יתרה מכך, בהראל מאמינים שהורדת המס על השתייה המתוקה והכלים החד פעמיים לא תביא להחזר הסכום לכיסו של הצרכן אלא אם הממשלה תקפיא או תמתן את עליית מחירי החשמל, המים והארנונה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה