השוק

S&P מעלות: הלחץ הציבורי לא יאפשר לקמעונאים להמשיך להעלות מחירים

חברת דירוג האשראי S&P מעלות מייסדת תחזיות לענף הקמעונאות וזה משמעותי; S&P היא המדרגת החשובה בישראל ומכאן יש לשים לב היטב לתחזית שלה, שאם תתממש תשפיע עד מאוד על הדירוג של השחקנים בישראל
ניצן כהן | 
רונית הראל בן זאב (צילום אסנת רום)
חברת דירוג האשראי, S&P מעלות מייסדת תחזיות לשנה הקרובה ומדובר בתחזיות משמעותיות של חברה משמעותית בחיים הכלכליים המקומיים.
ענף המזון נמצא בנקודת מפנה משמעותית. האינפלציה עולה והיא למעשה ביטוי לעליית מחירים המזון. תוואי הריבית עולה וזה מייקר את הוצאות המימון של קמעונאיות המזון אבל גם של שאר החברות. בשונה מענפים אחרים הרי שלענף המזון נכנסות שחקניות חדשות ועוצמתיות כמו אלקטרה צריכה שמביאה את קרפור לישראל שתתלבש על הסניפים של יינות ביתן. פז שנכנסת במלוא עוצמתה לעולם הזה דרך סופר יהודה והרשת המעניינת yellow וכן הלאה.
באשר לשנה הקרובה מעריכים ב-S&P מעלות כי "המשך שחיקה בשיעורי הרווחיות בטווח הקרוב-בינוני. אנו צופים כי המשך העלאת הריבית לאור אינפלציה שנתית של מעל 5%, יחד עם המשך העלייה במחירי התשומות והשירותים ולחץ מצד הספקים להעלאת מחירים, ימשיכו להפעיל לחץ על רווחיותן של קמעונאיות המזון. בנוסף אנו מעריכים כי התחרות העזה בענף יחד עם הלחץ הציבורי תגביל את יכולתן של קמעונאיות המזון לגלגל את מלוא התייקרות המוצרים על לקוחות הקצה, מה שכנראה ישחק עוד יותר את הרווחיות.
"המשך התייעלות תפעולית בדמות פיתוחים טכנולוגיים. בשנים האחרונות אנו עדים להשקעות מצד רשתות השיווק בפיתוחים טכנולוגיים כדוגמת טכנולוגיית אוטומציה במרכזים לוגיסטיים ומרכזי ליקוט והפצה ושיתופי פעולה עם חברות סטארטאפ.
"מגמה זו צוברת תאוצה לאור העלייה בשכר המינימום והאינפלציה לצד תחרות גוברת בענף גם מצד כניסה של שחקנים בינלאומיים. אנו מניחים כי ככל שהחברות בענף ימשיכו לפתח מנועי צמיחה הנתמכים בטכנולוגיות חדשות, כגון ארנקים דיגיטליים, תוך ניצול מועדוני לקוחות, חיזוק וייעול המערך המקוון וטכנולוגיות חדישות בתוך הסניפים, הן יצליחו לשמור על יתרונן התחרותי ביחס למתחרים ויפחיתו את התלות בעלויות גיוס ושימור כוח אדם". כותבים כלכלני S&P מעלות.
אם כן, מה שניתן ללמוד מהניתוח הזה הוא שלחץ המחירים שגובים היצרנים מהרשתות ימשיך להעיק עליהם ובגלל הלחץ הציבורי על הענף הרי שלא ניתן יהיה לגלגל את כל הלחץ הזה על הציבור ומכיוון שאין משחק על "סכום אפס" הרי שקמעונאיות המזון יאלצו להתמודד עם שחיקה ברווחיות שלהן ומכאן עם המשמעות של זה למשקיעים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה