השוק

מידרוג מדביקה "הערת מנפיק" לשיכון ובינוי; המניה צונחת ב-8.5%

במידרוג כותבים בהערת מנפיק מיוחדת שפרסמו כי "העלייה ברכיב הקרקעות במאזן החברה ימשיכו להכביד על יחס כיוסי החוב, שכן הן לא יניבו הכנסות בטווח הנראה לעיין"; מניית שיכון ובינוי צוללת בתגובה
ניצן כהן | 
דורון ארבלי ונתי סיידוף (צילום אלבום פרטי, פלאש 90/ הדס פרוש)
חברת דירוג האשראי מידרוג מדביקה היום באופן חריג "הערת מנפיק" מיוחדת לשיכון ובינוי. משמעות הדברים היא כי חברת מדרוג מזהירה את המשקיעים מפני מצב בו שיכון ובינוי תתקשה לעמוד בהתחייבויות ללא מימוש מהיר של נכסים בתהליך של Fire-Sell או מבלי להכניס שותפים לחברה. מכאן מניית שיכון ובינוי צוללת בכ-8.5% במחזור גבוה של יותר מ-27 מיליון שקל.
במידרוג כותבים כי "עלייה בסיכון האשראי לאור הגידול בהיקף החוב הפיננסי, בעיקר לצורך רכישת קרקעות כאשר מנגד תכנית מימושים  רחבה והנפקת זכויות עשויות למתן את הסיכון, כתלות בקצב ובהיקף המימושים.
"בשנה החולפת רשמה שיכון ובינוי בע"מ (A2.il) גידול ניכר בחוב הפיננסי בהשוואה לשנת 2021 וביחס להערכותינו הקודמות. הגידול נבע בעיקר מרכישת קרקעות לבנייה למגורים ולהשכרה בהיקפים משמעותיים. רכישת קרקעות לבדה הוסיפה לחברה (מאוחד) חוב פיננסי של כ- 2.8 מיליארד שקל, המסביר את עיקר הגידול בחוב נטו מאוחד מכ-8.1 מיליארד שקל לכ-12.2 מיליארד שקל, נכון לסוף הרבעון השלישי של השנה. הגידול בחוב לצד הפרשי הצמדה התבטאו גם בעליית הוצאות המימון.
"החברה ביצעה מספר מהלכים ממתנים לצמצום המינוף. כך, בחודש יולי השנה ביצעה החברה הנפקה זכויות של כ- 250 מיליון שקל וכן לאחרונה יצאה במהלך נוסף להנפקת זכויות שצפוי להסתיים בימים הקרובים, בהיקף של מעל 300 מיליון שקל נוספים, מהם בעלת השליטה הבטיחה את חלקה בהיקף של מעל 150 מיליון שקל.
"כמו כן במהלך השנה האחרונה החברה הבת שיכון ובינוי אנרגיה (כ-79.9%) השלימה הנפקת הון מניות ראשוני בבורסה לני"ע בת"א בהתאם לתכנית החברה, בהיקף של כ- 550 מיליון שקל וזאת בנוסף להמרה להון מניות של הלוואת בעלים מהחברה בסך כ- 400 מיליון שקל וכן השיבה לחברה כ- 200 מיליון שקל הלוואות הבעלים.
"נכון לתום הרבעון השלישי של השנה עומד יחס הון עצמי לסך מאזן מאוחד של החברה על כ- 19.1% בהשוואה לכ- 19.5% בתום הרבעון השלישי של השנה שעברה, כאשר הגידול בהיקף הנכסים ובחוב שמימן אותם מנעו שיפור ביחס המינוף למרות רישום רווח כולל של כ- 653 מיליון שקל בתקופה, ובשונה מהערכותינו הקודמות לשיפור ביחס המינוף. יצויין כי החברה אינה מחלקת דיבידנדים לבעלי המניות.
"יחס חוב פיננסי נטו ל -EBITDA מותאם של החברה (מאוחד) עמד על כ- 13.5 שנים ב- 4 הרבעונים שעד סוף הרבעון השלישי של השנה בהשוואה לכ-8.3 שנים בתקופה המקבילה אשתקד. האטת יחס הכיסוי נבעה בעיקר מהגידול בחוב הפיננסי".
עוד כותבים במדרוג כי "החברה דיווחה לאחרונה על תכנית להורדת המינוף, הכוללת את מכירת חלקה (21.6%) בחברת הזכיין בפרויקט כבישי האגרה בטקסס SH-288 בתמורה שתניב להערכת החברה תזרים נטו לאחר מס בטווח של 1.15-1.25 מיליארד שקל וברווח הון של מעל 1.0 מיליארד שקל.
"כמו כן הודיעה החברה על כוונתה להכניס שותפים מוסדיים או אחרים בכל אחת מחברות/שותפויות הזכיין בפרויקטים הביטחוניים, לרבות קריית המודיעין, קריית התקשוב ואופק רחב וכן היא בוחנת מכירת חלקה (50%) במתקן התפלת המים חדרה. לחברה טרק רקורד מוכח ביכולת ביצוע של מכירות נכסים לאורך השנים, אך עם זאת הכנסת שותפים ומכירת נכסים עשויה להימשך זמן בהתחשב גם בהיחלשות הסביבה הכלכלית בשל העלייה בריבית.
"מידרוג מעריכה כי מהלכי החברה להכנסת שותפים ומימוש נכסים כמתואר לעיל עשויים לשפר את יחס המינוף ואת יחס הכיסוי בטווח הזמן הבינוני, כתלות בפרק הזמן ובהיקפים בהם המהלכים יבוצעו. עם זאת מידרוג מעריכה כי העלייה במרכיב הקרקעות במאזן החברה צפויה להמשיך ולהכביד על יחסי הכיסוי בשל כך שהן אינן נושאות הכנסות בטווח הנראה לעין. הגידול במינוף החברה למול מהלכי החברה למימוש נכסים והשפעתם על דירוג החברה יוסיפו להיבחן על ידי מידרוג בטווח הזמן הקרוב". מסיימים במדרוג.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה