השוק

יעקב פרי גוזר קופון: גלילאו טק תרכוש זכויות מקרן ההשקעות בראשותו

בהתאם להערכת השווי שבוצעה, שווי הקרקעות מושא העסקה עומד על מעל 300 מיליון ש"ח
מערכת ice | 
יעקב פרי (צילום מיכל נחום; מתוך הסרט "סיגריה אחרונה עם רבין")
חברת גלילאו טק הבורסאית הודיעה היום (27.12.22), כי דירקטוריון החברה אישר את ההתקשרות בהסכם לרכישת זכויות במספר מתחמים להקמת מתקני אנרגיה מתחדשת ברומניה, לייצור חשמל בהספק כולל מוערך של כ-716 מגה-וואט. במסגרת העסקה תרכוש גלילאו את השליטה בפרויקטים לביצוע תחנות כוח לאנרגיה סולארית ואנרגיית רוח, המצויים בסמיכות לקו מתח גבוה, באופן שיאפשר הזרמה ישירה של החשמל שייוצר בפרויקטים לקו המתח הגבוה, בהספק מוערך כולל של כ-716 מגה וואט. תמורת העסקה תקצה גלילאו למוכרת, מניות בגלילאו בשיעור של 19.9% מהון המניות המונפק והנפרע שלה. בהתאם להערכת השווי שבוצעה, שווי הקרקעות מושא העסקה עומד על מעל 300 מיליון ש"ח. את גלילאו טק ייצגו אילן גרזי ועליזה גביזון ממשרד פרל כהן.
המוכרת, Sky group LLC היא חברה אמריקנית המהווה זרוע אחזקות של פעילות האנרגיה המתחדשת של Sky Global Ventures – קרן השקעות פרטית להשקעה וניהול חברות טכנולוגיות וחברות עם פוטנציאל צמיחה בשוק הבינלאומי, הפעילה משנת 2008. הקרן הקימה ברומניה מערך מקצועי לשם איתור, מימון וביצוע פרויקטים של אנרגיה מתחדשת באירופה ובכלל. יו"ר הקרן הוא מר יעקב פרי אשר כיהן בין היתר כשר המדע, הטכנולוגיה והחלל, וכן כראש השב"כ, כנשיא חברת סלקום וכיו"ר דירקטוריון בנק מזרחי טפחות. נוסף, למוכרת פלטפורמת ייזום ופיתוח משמעותית ברומניה הכוללת מנהלי פיתוח ורישוי, תכנון והנדסה, מימון כספים וכיו"ב, שהם בעלי הידע והניסיון הנדרש לצורך ייזום, פיתוח, מימון והקמה של פרויקטים בתחום אנרגיה מתחדשת ברומניה בפרט ובאירופה בכלל.
במסגרת העסקה התחייבה החברה כי תפעל לגייס הון ראשוני בסך של לפחות 1 מיליון דולר ארה"ב עבור התפעול השוטף של החברה, מתוכו תשלם למוכרת סך של 200,000 שקלים לשם החזר הוצאות בגין העסקה, ו-500,000 שקלים למתווך העסקה. כאמור בדיווח שפורסם, בכוונתה של גלילאו לממן את עלות ההון העצמי הנדרש להקמת הפרויקטים באמצעות גיוס אג"ח ו/או שותפויות עם צדדי ג'. כמו כן, מעבר להון העצמי, תגייס החברה את יתרת ההון הדרוש מבנקים אירופאים, מקרנות, משותפויות ומענקים מהאיחוד האירופי. החברה מעריכה, כי ההון העצמי הדרוש למימוש הפרויקטים יהיה בשיעור של כ-20% מעלויות ההקמה, המוערכות בכ – 700 מיליון אירו.
להערכת החברה, מדובר בפרויקטים איכותיים ומשמעותיים בשל היקפם ומיקומם, הסטטוס התכנוני המתקדם שלהם וסמיכותם לקו מתח גבוה, וכי העסקה צפויה להשיא לחברה ולבעלי מניותיה ערך רב, ותאפשר לחברה לבצע מהלך של גיוס הון אשר יסייע בידה, בין היתר, להאיץ את פעילותה בתחום האנרגיה המתחדשת. השלמת העסקה מותנית בין היתר בקבלת אישור הבורסה לרישום למסחר של המניות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה